رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اظهار گله مندی از عملکرد وزارت کشور نسبت به اجرای قانون در تایید یا رد حکم شهردار جدید یزد، بیان داشت: وزارت کشور موظف است پس از گذشت ده روز از زمانی که شورای شهر شهردار را معرفی کرد، یا حکم را تایید یا در صورت عدم تایید دلایل این عدم حکم زدن را به شورای شهر اعلام کند.
کد خبر: ۶۹۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 25 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اظهار گله مندی از عملکرد وزارت کشور نسبت به اجرای قانون در خصوص تایید یا رد حکم شهردار جدید یزد، اظهار داشت: متاسفانه مدتی است که حکم شهردار جدید یزد در وزارت کشور گیر کرده و هیچ پاسخی به نامه شورای اسلامی شهر یزد در خصوص معرفی شهردار دریافت نشده است که نسبت به این مهم به شدت گله مندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مرتب با وزارت کشور و مسئولان مربوطه و همچنین مسئولین داخل استان پیگیر این مهم بوده ایم و صحبت ها و رایزنی های مختلفی را در دستور کار خود داشته ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر لزوم اجرای قانون، بیان داشت: طبق قانون وزارت کشور موظف است پس از گذشت ده روز از زمانی که نمایندگان مردم در شورای شهر گزینه خود را برای تصدی سکان شهرداری یزد معرفی کردند یا حکم را تایید یا در صورت عدم تایید دلایل این عدم حکم زدن را به شورای اسلامی شهر اعلام کنند که تاکنون در خصوص این مهم نیز توضیحی داده نشده است.

سفید با اظهار امیدواری از تایید حکم مجتبی فرهمند به عنوان شهردار یزد، عنوان کرد: بنابر پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته ما برداشتمان این است که ابهاماتی وجود دارد که در حال رفع شدن است و مشکل برطرف خواهد شد. امیدواریم به زودی مسئله حل شود و از شهردارخوشفکر یزدی با تجربه که در ثبت یزد به عنوان شهر جهانی نقش عمده ای نیز داشته و همه از ایشان راضی اند، بهره مند شویم.

وی در ادامه افزود: البته متن قانون روند ده روزه ای را بیان کرده است تا در صورت وجود مشکلی شورای اسلامی شهر نسبت به حل و بررسی آن اقدام کند. شورای شهر در صورت عدم تایید حکم یا باید گزینه بعدی را مطرح و معرفی کند یا نسبت به دلایل عدم تایید حکم پاسخ دهد و روال قانونی آن که مراجعه به شورای حل اختلاف کشوری است اجرا شود که شورای حل اختلاف نیز هفت روز فرصت دارد که نظر خود را اعلام کنند که در صورت عدم تحقق آن، نظر شورای شهر تایید می شود. نمی دانم چرا سیر قانونی روند خود را آغاز نمی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ماهیت قانونی سرپرست شهرداری یزد در آخر خاطرنشان کرد: استعلامی از دیوان عدالت اداری صورت گرفته که اگر شورای اسلامی شهر وظیفه خود را انجام داد که این مهم نیز حاصل شد، برای ماندن سرپرستی مشکلی نخواهد بود و سرپرست می تواند روند مدیریتی خود را ادامه دهد تا جواب نامه شورای شهر از جانب وزارت کشور پاسخ داده شود. قانون برای سرپرست تا جواب وزارت کشور محدودیتی قائل نشده است.

شایان ذکر است شهرداری یزد با در دوره پنجم شورای شهر توسط مهدی جمالی نژاد مدیریت می شد که پس از استعفای وی، با سرپرستی مستاقیون معاون اداری و مالی شهرداری یزد، این شهر به مدت 50 روز بدون شهردار اداره شد تا در نوزدهم آبان ماه، در یک صد و دهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضای شورای شهر برگزار شد، مجتبی فرهمند با کسب 11 رای موافق، شهردار یزد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار