رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای شهر یزد گفت: سند چشم انداز توسعه شهر یزد باید به نحوی تدوین شود که بر اساس آن، رویه مهاجرت‌ها در شهر جهانی یزد اصلاح شود.
کد خبر: ۶۹۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 20 December 2018

غلامعلی سفید در جلسه علنی شورای شهر یزد با تبریک فرا رسیدن شب یلدا اظهار داشت: فلسفه یلدا گردهم آمدن خانواده‌ها دور یکدیگر و تقویت بنیان خانواده است و مردمی که دغدغه شب یلدا دارند، به دنبال تحکیم بنیان خانواده هستند.
رئیس شورای شهر یزد، این ویژگی را نشان از بلوغ مردم یزد دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی و احیای آیین‌های قدیمی بتوانیم شاهد استحکام هرچه بیشتر بنیان خانواده در جامعه باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد به شهری مهاجرپذیر تبدیل شده است، عنوان کرد: لازم است در سند چشم انداز توسعه یزد به بحث مهاجرت نگاه جدی شود زیرا اکنون مهاجرت به نحوی است که نخبگان از شهر مهاجرت می‌کنند و افراد جویای کار سایر استان‌ها جایگزین آنها می‌شوند.
سفید تصریح کرد: سند چشم انداز توسعه شهری یزد باید به نحوی باشد که مهاجرت‌ها را به سمت ماندگاری نخبگان سوق دهد.
رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: این شکل از مهاجرت‌ها سبب توسعه حاشیه نشینی، فاصله فرهنگی و طبقاتی و سایر مشکلات اجتماعی و فرهنگی شده و این رویه باید در شهر جهانی یزد اصلاح شود.
سفید در مورد سند چشم انداز توسعه شهر نیز اظهار داشت: شهر جهانی یزد اکنون نیاز ضروری به این سند چشم انداز دارد و لازم است هر چه سریع‌تر سند چشم اندازی با توجه به ظرفیت‌های زیست محیطی، انسانی، علمی و .... تدوین شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای اجرای طرح‌هایی به منظور درآمدزایی برای شهر یزد افزود: این مهم در دستور کار ویژه شورای شهر یزد قرار دارد.
سفید خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که در این زمینه در دست بررسی است، سهامدار شدن شورا در یکی از بانک‌ها منتصب به شهرداری است که اگر این امر محقق شود می‌توانیم از تسهیلات مناسبی برای اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی استفاده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار