تهران-ایرنا-شهردار منطقه 5 تهران گفت: 7 رستوران در حریم این منطقه طی چند وقت اخیر تخریب و 24 رستوران نیز پلمپ شدند.
کد خبر: ۶۹۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 19 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ رجبعلی خسروآبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 17 رستوران نیز دستور موقت قضایی دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: دستور موقت قضایی همان حکم دیوان عدالت اداری است.
شهردار منطقه 5 اظهارداشت: یکی از مشکلات در بحث حریم این است که پس از گرفتن رای قضایی و در مرحله اجرا مالک با شکایت به دیوان عدالت اداری دستور موقت می گیرد.
به گفته وی مالکان پس از دریافت دستور موقت قضائی، خسارت و توسعه تخلف اتفاق می‌افتد که این مسئله یکی از مشکلات ما در حوزه حریم است.
شهردار منطقه 5 با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی این منطقه به موضوع حریم روستا و شهر است تصریح کرد: بخش هایی از روستاهای حریم وجود دارد که ساختمان های 6 تا 7 طبقه در آن ساخته شده که ماهیت هیچ روستایی اینگونه نیست و این مساله نشان می دهد در ساخت این فضا غفلت شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مصوبه ای به عنوان جایگزین مصوبه برج باغ مورد نیاز است تا به عنوان نقشه راه منطقه ملاک قرار گیرد.
خسروآبادی تصریح کرد: در حال حاضر این محدوده فریز است و امکان هیچگونه تغییر و کاری در آن وجود ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه باغات کن باید توسط مالکان حفظ شوند اظهارداشت: شهرداری باید زمینه ای فراهم کند که ارزش افزوده از ساخت و ساز به کارکرد منتقل شود.
خسروآبادی خاطرنشان کرد: اگر مردم تفاوت درآمد آنی و آتی را تشخیص ندهند دچار مشکل می شوند.
وی درخصوص مشکل ترافیکی مجتمع تجاری کوروش نیز اظهارداشت: 2 طرح از جمله احداث پارکینگ طبقاتی در زمین شرقی و ایجاد دسترسی از کندرو و ضلع شرق اتوبان ستاری پس از دریافت مصوبه شورا به منظور اصلاح وضعیت این مجتمع در حال بررسی است.
شهردار منطقه 5 در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص گزارش عملکرد 100 روزه خود اظهارداشت: یکی از مشکل دارترین بخش های منطقه حوزه معاونت شهرسازی و معماری بود به گونه ای که در ابتدا 80 درصد ملاقات های عمومی مربوط به شهرسازی بود در حالیکه در 2 هفته اخیر این ملاقات ها به 3 مورد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه منطقه 5 قطب گردشگری طبیعی تهران است خاطرنشان کرد: بیشترین کارکرد شمال منطقه به حوزه گردشگری اختصاص خواهد یافت.
خسروآبادی با اشاره به قرار گرفتن بوستان کوهسار در منطقه 5 اظهارداشت: تنها یک هزار هکتار از این بوستان در محدوده شهری قرار دارد و 5 هزار هکتار آن در حوزه منابع طبیعی قرار دارد که طی تفاهم نامه ای قرار است در این منطقه تفرجگاه ملی احداث شود.
به گفته وی در شهریور ماه مصوبه ای از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شد که می تواند زمینه توسعه کن را فراهم کند.
شهردار منطقه 5 همچنین عنوان کرد به تازگی اجازه ورود به این حوزه داده شده که امید داریم محدوده حصارک، کن و فرحزاد ساماندهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار