با ترنم تکبیر ، خاطره 66 شهید دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور با عنوان 'سفیدپوشان افلاکی' سه شنبه شب در ایلام گرامی داشته شد.
کد خبر: ۶۹۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 12 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ ایلام، در این مراسم اظهار کرد: شهدای پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارند چون در جبهه سخت‌ترین کار امدادگری و مداوای مجروحان بود، چراکه اولا حساسیت کار بالا بود و ثانیا اسلحه یک امدادگر برانکاردش بود یعنی در مواجهه با دشمن وسیله دفاعی نداشت و لحظه لحظه دنبال نیروهای عمل‌کننده حرکت می‌کرد و به مجروحان زمین‌گیر امدادرسانی می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار گفت: همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس با جانفشانی بی مانند خود قوانین و رویه های حاکم بر ارتش‌های دنیا را درهم شکستند پزشکان و امدادگران نیز چه در مناطق عملیاتی و چه در بیمارستان‌ها مجاهدانه به مداوای مجروحان کمک کردند و فصلی نو را در این تخصص آغاز کردند.

وی با تقدیر از زحمت متخصصانی که امروز در قالب مراکز خیریه ای مانند مرهم به ایلام می‌آیند و رایگان نیازمندان را مداوا می‌کنند، ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا زنگار روزمرگی، دنیاطلبی و ریاست‌طلبی را می‌زداید و روح ولایتمداری را بیش از پیش در جامعه زنده می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت بصیرت در زمانه‌ کنونی و تبیین بخشی از تاریخ اسلام در زمان امام علی(ع)، گفت: کسانی در مقابل عدالت امام علی ایستادند جزء رجال نامی صدر اسلام و فاتحین و مجاهدان عملیات‌های زمان پیامبر بودند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: نباید به نام روز دانشجو هدفی را که دانشجویان شهید به خاطر آن جان خود را از دست دادند زیرپا گذاشت و نبید در چنین مراسمی صدای حمایت از فتنه گران بلند شود چرا که این صدا بازتاب صدای آمریکا و صهیونیست‌ها است و دانشجو و استاد ما هیچگاه خون شهدا را از یاد نمی‌برد و مدافع کسانی نیست که خون شهدا را زیر پا گذاشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این آیین با مقایسه‌ وضعیت این دانشگاه با قبل از انقلاب ، گفت: دستاوردهای درمانی مرهون استواری رزمندگان و خون شهدا است.

کریم همتی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور در برهه های حماسی مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس 66 شهید را به انقلاب اسلامی و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی اعطا کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون 460 جانباز و 33 آزاده در جمع کارکنان علوم پزشکی ایلام توفیق تداوم خدمت در سنگر بهداشت و درمان را دارند.

تجلیل ازخانواده شهدای دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور با حضور استاندار ایلام و فرمانده سپاه امیرالمومنین از جمله بخش های یادواره سفید پوشان افلاکی بود.

اجرای سرودهای حماسی توسط گروه منتظران المهدی و 2 اجرای زنده «مهدی چناری» با عنوان 'شهیدگمنام' و 'تکبیر'فضایی معنوی به این آیین بخشیده بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار