سرپرست فرمانداری یزد تأکید کرد:
سرپرست فرمانداري يزد گفت: افزايش مهارت‌آموزی براي تشويق کم‌سوادان به ادامه تحصيل و فراگيري آن ضروری است .
کد خبر: ۶۹۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 12 December 2018

«عباس حيدري» در نشست شوراي پشتيباني سوادآموزي شهرستان با بيان اهميت علم از نگاه اسلام اظهار كرد: در ايران نيز مطابق با فرمايشات مقام معظم رهبري، بدون توجه به نگاه قوميتي آموزش براي هر فرد آزاد است .
وی با اشاره به موفقیت‌های متوالي دانش آموزان يزدي در آزمون‌های علمي، بر لزوم تلاش بيشتر براي ارتقا جايگاه كنوني شهرستان در حوزه سوادآموزي تأکید كرد .
سرپرست فرمانداري يزد آموزش مهارت‌های شغلي و سبک زندگي را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان دانست و افزود:‌ با بهره‌گیری از ظرفيت تشکل‌های مردمي می‌توان ضمن آموزش مهارت‌های زندگي به جامعه هدف، علم‌آموزی را در بين افراد گسترش داد .
حيدري ايجاد رقابت در بين محلات و جلب کمک‌های خيري براي كاهش ميزان بی‌سوادان شهرستان را حائز اهمیت دانست و گفت:‌ در صورت استفاده از ظرفيت سمن‌ها و همچنين مشارکت‌های مردمي می‌توان نسبت به شناسايي جامعه هدف گام‌های مؤثری برداشت .
این مسئول با اشاره به اهميت تكميل بانک اطلاعاتي و شناسايي کم‌سواد و بی‌سوادان تصریح کرد: همكاري مستمر دستگاه‌های اجرايي شهرستان با شوراي پشتيباني سوادآموزي ضروری است.
«محمدعلی جعفری» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد اشاره به حضور اتباع بيگانه و مهاجرين ساير استان‌ها به‌عنوان يكي از دلايل افزايش کم‌سواد و بی‌سواد شهرستان اظهار کرد: عمده فعاليت اين افراد در مشاغل كارگري است و همين موضوع جذب اين افراد را با دشواري همراه كرده است .
وی با بيان لزوم ساماندهي، سرشماري و ايجاد رغبت براي تحصيل اتباع افزود: اين افراد در گستره شهرستان پراكنده هستند و الزام به تحصيل آن‌ها از بسياري معضلات اجتماعي می‌کاهد .
«مرآت امین الرعایا» معاون سوادآموزی استان نیز در این نشست با برشمردن طرح‌های سوادآموزی گفت: راه‌اندازی و تقویت مراکز یادگیری محلی از اقداماتی است که معاونت سوادآموزی استان در راستای توانمند سازی اقشار بی سواد و کم سواد جامعه که عموما آسیب پذیر هستند با جدیت پیگیری می کند و در این راستا تاکنون سه مرکز دولتی و مشارکتی در شهر یزد تاسیس و راه‌اندازی نموده و پیگیری مجوز دو مرکز دولتی دیگر است .
این مسئول اشاره به اجرای طرح آموزش رایانه icdl ویژه فراگیران دوره انتقال سوادآموزی گفت: طی دو سال گذاشته بیش از 300 نفر در شهرستان یزد تحت آموزش مهارت‌های رایانه به صورت مقدماتی گرفته‌اند و نظر به استقبال خوب و بازدهی مناسب این کلاس ها در سال 1397 بیش از 500نفر در این طرح آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند .
وی با اشاره به آمار بی سوادی شهرستان یزد تصریح کرد: مهاجرت افراد بی‌سواد و کم سواد از سایر مناطق کشور و اتباع خارجی باعث شده است علیرغم تلاش‌های سوادآموزی هنوز بی سوادان زیادی در این شهرستان وجود داشته باشد و اگر غفلتی در امر سوادآموزی انجام شود تعداد آن‌ها بیشتر نیز خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار