مدیر عامل صندوق امداد ولایت عنوان کرد:
مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت كشور با تأکید بر اهمیت ترویج قرض‌الحسنه در کشور، اظهار كرد: : تکریم نیازمندان و حفظ کرامت آنان در ارائه وام قرض‌الحسنه در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۶۹۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 12 December 2018

«مجید باجلان» كه برای بررسی عملکرد صندوق امداد ولايت یزد به این استان سفر کرده بود، در نشست شورای اداری كميته امداد استان يزد با بیان این که یکی از فعالیت‌های ارزشمند کمیته امداد در کنار ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان، اعطای وام قرض‌الحسنه بدون بهره است، گفت: با گذشت 40 سال از طول عمر پربرکت کمیته امداد، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان همچنان ادامه دارد و در سه سال گذشته این خدمت به صورت نظام‌مند و از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود . 
وی با بیان این که پرداخت وام به نیازمندان تحت حمایت برای مصارفی از جمله کارگشایی، درمان بیماری،  هزینه تحصیلی و اشتغال پرداخت می‌شود، افزود: اساس‌نامه صندوق قرض‌الحسنه در اسفندماه 94 به تصویب هیئت‌ امنای کمیته امداد رسید و در خردادماه 95 مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از طرف بانک مرکزی صادر شد . 
مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با تأکید بر اهمیت ترویج قرض‌الحسنه در کشور، گفت: کمیته امداد با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه سعی دارد این سنت نیکو را با بهره‌گیری از سپرده‌های مردمی، امکانات سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانک‌ها و مراکز دولتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کشور توسعه و ترویج دهد . 
وی عنوان کرد: تکریم نیازمندان و حفظ کرامت آنان در ارائه وام قرض‌الحسنه در اولویت قرار دارد، کسانی که برای دریافت تسهیلات به این صندوق مراجعه می‌کنند، افراد آسیب‌پذیر و محروم جامعه هستند بنابراین شرایط اعطای وام به آنان آسان است . 
«محسن علیزاده» مدیر کل کمیته امداد استان نیز در این نشست به بیان گزارشی از عملکرد صندوق امداد ولایت در استان پرداخت و گفت: سال گذشته صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد ۱۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی به سه هزار و ۲۲ مددجوی تحت حمایت اعطا کرد . 
وی افزود: طی شش‌ماهه نخست امسال هزار و ۱۲۳ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شد، از مجموع هفت میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان تسهیلات اعطایی به نیازمندان سه میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال و چهار میلیارد و ۲۱ میلیون تومان در قالب وام کارگشایی پرداخت ‌شده است. ۶۲ درصد از وام‌گیرندگاننيز  مددجوی تحت حمایت و ۳۸ درصد نیازمندان موردی بودند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار