رئیس مرکز بهداشت یزد:
رئیس مرکز بهداشت یزد بر لزوم تامین زمینی مناسب برای دفن بهداشتی لاشه‌های حیوانات در یزد تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 12 December 2018

سید علی‌اکبر موسوی، در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان یزد با اشاره به اهمیت جلوگیری از انتقال بیماری بین حیوانات اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بیماری، وجود بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان است.
وی با بیان اینکه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بسیار سریع از طریق تماس با دام و حیوان آلوده، مصرف فرآورده‌های گوشتی و لبنی دام‌ها و ... منتقل می‌شود، عنوان کرد: آگاهی‌های لازم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد اما مردم نیز باید در رعایت این نکات توجه جدی داشته باشند.
موسوی در مورد ورود دام‌های آلوده به استان یزد نیز خاطرنشان کرد: با ایجاد قرنطینه و نظارت بر ورود و خروج دام در مجتمع دامداری‌ها این امر کنترل خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت یزد با بیان اینکه یکی از علل انتشار بیماری‌های انسان و حیوان در هنگام دفن لاشه‌ها رخ می‌دهد، افزود: ضروری است زمینی مناسب برای دفن بهداشتی لاشه‌ها در همان مکان مجتمع تخصیص داده شود تا شیوع بیماری‌ها به حداقل کاهش یابد.
موسوی ادامه داد: برای کنترل بیماری‌ها و انجام اقداماتی از جمله حفظ سلامت محیط زیست و کمک به سلامت آب و زمین و هوا، به همکاری بیشتر مردم و همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها نیاز داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار