علی کرم‌پور در گردهمایی فرمانداران، بخشداران و روسای آموزش و پرورش سراسر هرمزگان از کمبود 3 هزار نیروی آموزشی در این استان به عنوان یک چالش جدی یاد کرد و در عین حال تاکید کرد که هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند.
کد خبر: ۶۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 30 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، علی کرم‌پور در گردهمایی فرمانداران، بخشداران و روسای آموزش و پرورش سراسر هرمزگان با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش یکی از مصادیق بارز مشارکت و همگرایی مردم است، اظهار داشت: این بستر به عنوان یک خاستگاه برای سیاستگذاری امور آموزش و پرورش در همه ابعاد است که می‌کوشد با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و با استفاده از ظرفیت‌های فرابخشی، در رفع چالش‌های آموزش و پرورش عمل کند.

وی افزود: توسعه مشارکت‌های جمعی از جمله راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است که بهترین بستر آن نیز شورای آموزش و پرورش است.

کرمپور در ادامه با اشاره به جزییات پروژه مهر و اقدامات انجام شده در سطح ادارات آموزش و پرورش نواحی، شهرستان‌ها و مناطق استان هرمزگان، ابراز داشت: پروژه مهر با هدف احصا و رصد مشکلات فراروی سال تحصیلی جدید، در همه زمینه‌ها تلاش دارد بهترین شرایط را برای شروع سال تحصیلی فراهم کند که خوشبختانه در استان هرمزگان این روند با نگرشی مبتنی بر هدف و برنامه به خوبی دنبال می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در همین راستا به فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه پروژه مهر اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم چشم‌انداز روشنی از مشکلات پیش‌رو داشته باشیم با برنامه‌ریزی مسنجم و فعالیت شبانه‌روزی در قالب کمیته‌های پروژه مهر با برگزاری 58 جلسه تاکنون، همه چالش‌ها و نارسایی‌ها به دقت در متن برنامه اجرایی قرار دارد که خوشبختانه و با همکاری و همراهی مثال‌زدنی فرمانداران در شهرستان‌ها و راهبری عالی رئیس شورای آموزش و پرورش در مرکز استان، این مهم به خوبی در حال مدیریت است.

کرم‌پور در همین راستا از همراهی ویژه نماینده عالی دولت، اعضای  شورای آموزش و پرورش، فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی، ائمه جمعه و خیران نیکوکار قدردانی کرد و گفـت: خوشبختانه فضای همدلی در استان هرمزگان اجرای برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت را با پشتوانه محکمی همراه کرده است که قطعا آثار و برکات این اتحاد و یکدلی در رشد و بالندگی شاخص‌های آموزش و پرورش موثر متجلی خواهد بود.

‌این مقام مسئول همچنین با اشاره به برخی مشکلات در حوزه زیرساختی اظهار امیدواری کرد: در سایه توجه ویژه نماینده عالی دولت در جایگاه رئیس شورای آموزش و پرورش استان، شاهد تسریع در تامین اعتبارت این بخش باشیم.

به گفته وی، از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش کمبود 3 هزار نیروی آموزشی است که البته با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر و همچنین کار دقیق کارشناسی هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ‌با ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال 93 بیان داشت: سال گذشته فعالیت 22 شورای استان، شهرستان و منطقه در استان، در مجموع یک‌هزار و 153 مصوبه داشته است که 87 درصدآن اجرایی شده است.

کرمپور افزود: حاصل عملکرد کارگروه‌های تخصصی شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان هرمزگان نیز ارجاع 669 مصوبه به شوراها بوده است که نشان از رویکرد تخصصی در امر مصوبات شوراهای آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از ارزیابی عملکرد شورای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد و میناب با بیشترین امتیاز صاحب رتبه‌های اول تا سوم عملکردی شدند و شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های جاسک و قشم نیز نسبت به سال گذشته خود دارای بیشترین میزان رشد بوده‌اند.

با اشاره به جزئیات این درخواست‌ها افزود: کمک و پیگیری در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل قبل از شروع سال تحصیلی جدید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، خانه بهداشت روستایی و ارائه اطلاعات و آمار اسمی کودکان مذکور به اداره آموزش و پرورش منطقه به عنوان یکی از انتظارات آموزش و پرورش استان از فرمانداران، بخشداران و شهرداران سراسر استان است.


وی اضافه کرد: علاوه براین توجیه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها جهت استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی موجود خصوصا دختران و همچنین توجیه شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در خصوص تجمیع مدارس و کلاس‌های زیر حد نصاب از دیگر خواسته‌هاست که امید است در سایه وحدت و همدلی محقق شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در سطح میادین و معابر با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس و همچنین همکاری با مدارس و ادارات آموزش و پرورش جهت عدم قطع آب و برق مدارس به علت بدهی را نیز درخواست داریم که به این موارد باید شناسایی و معرفی نوآموزان دارای نیاز ویژه (نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی و کم توان ذهنی) توسط کمیته  امداد، بهزیستی، بسیج، خانه‌های بهداشت روستایی، دهیاران و هدایت به آموزش و پرورش استثنایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی، توجیه شورای اسلامی روستاها جهت عدم در خواست تاسیس مدرسه با توجه به آمار کم دانش‌آموزان را اضافه کرد.

وی ادامه داد: مساعدت و همکاری برای تعامل  و رفت آمد دانش‌آموزان بین روستاهای همجوار، اراده و عزم جدی برای انسداد مبادی بی‌سوادی با مشارکت، همکاری و هماهنگی با شوراهای محترم اسلامی، خانه‌های بهداشت، کمیته امداد و بهزیستی و بسیج، اختصاص اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای تعمیرات اساسی مدارس برای مرمت و بازسازی مدارس تا مهرماه و شروع سال تحصیلی، هماهنگی با مراکز درمانی در خصوص تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مشغول به تحصیل در مراکز شبانه‌روزی در  استفاده از خدمات درمانی و شاداب‌سازی حداقل پنج  واحد آموزشی توسط شهرداری‌های مرکز شهرستان‌ها و دو واحد آموزشی توسط سایر شهرداری‌ها و همکاری جهت تسریع در وصل انشعابات آب و برق مدارس نوساز دولتی و خیرساز بخش دیگری از درخواست آموزش و پرورش است از فرمانداران، بخشداران و شهرداران همیشه همراه است که قطعا با نگرشی حمایتی مورد امعان نظرخواهد بود.

کرمپور با بیان اینکه در راستای بررسی روند پروژه مهر، گردهمایی مشترک فرمانداران، بخشداران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان به ریاست استاندار هرمزگان در جایگاه رئیس شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد خاطر نشان کرد: در این گردهمایی برنامه‌های راهبردی برای آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین چالش‌های پیش رو در امر بازگشایی مدارس در راستای پروژه مهر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوبات راهگشایی نیز به تصویب رسید.

گفتنی است در این گردهمایی که به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شد، فرمانداران شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب و جاسک به ارائه گزارش پرداختند و در پایان از شوراهای برتر و همچنین اعضای شورای آموزش و پرورش استان با اهدای لوح تقدیر از سوی استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار