در جلسه امروز شورای اداری استان که به مناسبت حضور دکتر معصومه ابتکار برگزار شد ، روز مدیرکل های خانم استان بود ،چرا که درکنار بالانشین شدن مجلس ! بیشترین زمان جلسه شورای اداری هم در اختیار خانم مدیران استان قرار گرفت تا از این فرصت بهترین بهره را ببرند ،هم توانمندی های خود را به رخ آقایان مدیرکل بکشانند ،هم ثابت کنند که در ردیف مدیران کلی نیستند که از استاندار ایلام نمره متوسط گرفته اند ،هم اینکه از معاون همجنس خویش مطالبه گری نمایند!
کد خبر: ۶۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 08 December 2018

تابناک ایلام::حضور معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده در استان ایلام وهمچنین حضور وی در جلسه شورای اداری بهانه ای شد تا باردیگر همه مدیران دستگاههای اجرایی استان و فرمانداران شهرستان ها زیر سقف سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گرد هم آیند.

در جلسه امروز شورای اداری استان که به مناسبت حضور دکتر معصومه ابتکار برگزار شد ، روز مدیرکل های خانم استان بود ،چرا که درکنار بالانشین شدن مجلس ! بیشترین زمان جلسه شورای اداری هم در اختیار خانم مدیران استان قرار گرفت تا از این فرصت بهترین بهره را ببرند ،هم توانمندی های خود را به رخ آقایان مدیرکل بکشانند ،هم ثابت کنند که در ردیف مدیران کلی نیستند که از استاندار ایلام نمره متوسط گرفته اند ،هم اینکه از معاون همجنس خویش مطالبه گری نمایند!

این جلسه نسبت به جلسات دیگر شورای اداری استان از اهمیت وجایگاه ویژه برخوردار بود ،چرا که حاشیه از متن ومتن از حاشیه پر رنگ تر بود ،دراین جلسه به جز امام جمعه واستاندار،آقایان مدیر فقط شنونده بودند .از اینرو به لحاظ اهمیت موضوعات مطرح شده ،متن وحاشیه آن بصورت درهم به رشته تحریر در آمده و تقدیم مخاطبین عزیز تابناک ایلام می شود؛

کریمی تبار: از سیمای جمهوری اسلامی صحنه های بدی پخش می شود

سخنران اول این جلسه نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام بود ،حجت الاسلام کریمی تبار در کنار سخنان مرتبط با جلسه که به موضوع زنان وخانواده ونقش وجایگاه آنان در اسلام وانقلاب پرداخت ،دغدغه های خود حول محور مسابل خانواده و زنان را مطرح کرد .

کریمی تبار گفت : مردی که در خانه به خانمش ظلم می کند ،اگر قدرت بیابد از آمر یکا بدتر عمل می کند.

امام جمعه ایلام در خصوص آمار بالای خودکشی در  ایلام هم سخن به میان آورد و اظهار کرد :آمار خودکشی در ایلام بالاست و این موضوع تا حدودی به نجابت خانواد های ایلامی برمی گردد !جچرا که پس از رسیدن به بن بست راه چاره را در حذف خود می دانند.

وی در ادامه به انتقاد از برنامه سیمای جمهوری اسلامی پرداخت وبیان داشت : صحنه های بد آموزی  از تلویزیون پخش می شود که  آدم نمی داند در مواجهه با آنها چکار کند.در سیمای جمهوری اسلامی ایران تکریم بزرگان زدوده می شود. صدا وسیما الگوهایی را ترویج می کند که بنیان خانواده را هدف قرار داده است.

خانم شادیوند:به 200زن سرپرست خانواده وام پرداخت کرده ایم

در ادامه مدیرکل امور زنان استانداری ایلام به ایراد سخن پرداخت و انتصاب 7خانم مدیرکل در استان را نشانه توجه استاندار ایلام به برنامه دولت در راستای تحقق خواست دولت مبنی بر واگذاری سهم مدیریتی زنان عنوان کرد

شادیوند در ادامه با اشاره به پرداخت موفق تسهیلات به 200 زن سرپرست خانواده از معاون رییس جمهور افزایش تعداد وسقف تسهیلات را خواستار شد.

زهرا همتی :سهم 54 درصدی جامعه زنان از میزان خودکشی استان

در ادامه جلسه مدیرکل بهزیستی استان هم در سخنانی به بیان آمارهایی از تعداد افراد تحت حمایت خود پرداخت . زهراهمتی گفت که تعداد 4هزار ودویست خانواده به صورت رسمی تحت حمایت سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

وی گفت : اداره کل بهزیستی استان به صورت ماهیانه مبلغ 700میلیون ریال در راستای بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت می کند.

وی از معاون رییس جمهور خواست که مساله خودکشی در استان ایلام را در هیات دولت مطرح کنند. به گفته همتی جامعه زنان استان نزدیک به 54درصد از خودکشی های استان رابه خود اختصاص داده است .

خانم ملکشاهی :تامین اجتماعی ایلام در بیشتر شاخص ها رتبه اول کشور را کسب کرده است

سخنران بعدی جلسه شورای اداری خانم ملکشاهی مدیرکل تامین اجتماعی استان بود . خانم ملکشاهی شاخص هایی را اعلام کرد که ادراه کل تحت مدیریتش در اغلب آنها رتبه اول کشوری را کسب کرده است .

حانم طهماسبی: دفاتر تسهیل گری استان  افزایش یابند

خانم طهماسبی مدیرکل امور اجتماعی استانداری سخنران بعدی جلسه شورای اداری استان بود .طهماسبی آمارهایی از تعداد زنان ،زنان دانش اموز ودانشجوی استان ارایه دادند . به گفته طهماسبی تعداد زنان بیکار ثبت نام شده درسامانه کاریابی 7هزار و هفتصد شصت وهشت نفر است .زنان شاغل استان  تنها هفت دهم درصد از مشاغل را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل امور اجتماعی گفت : اعتبارات آسیبهای اجتماعی دراستان چهار برابر شده است .اما انتظار دارد که با وجود رتبه اول خودکشی استان ،توجه ویژه ای به اعتبارات این حوزه معطوف شود.وی از معاون رییس جمهور خواست تعداد دفاتر تسهیل گری در استان به 5دفتر افزایش یابد.

خانم همتی : آسانسورهای مسکن مهر غیر استاندارند

آخرین سخنران خانم ،مدیرکل استاندارد بود .خانم همتی از کنترل کیفیت بیش از 91هزارتن کالای صادراتی از مرز مهران خبرداد و گفت : این حجم کار توسط دو کارشناس فنی در مهران انجام گرفته است .

البته خانم همتی با هشدار به وضعیت آسانسورهای استان گفت : تمامی آسانسورهای مسکن مهرا ستان ایلام استاندارد نیستند. آمارها نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.

استاندار ایلام:حکم سومین بخشدار زن استان روزهای آتی ابلاغ می شود

در ادامه استاندار ایلام در جلسه شورای اداری استان ایلام با محوریت بررسی وضعیت زنان استان اظهار داشت: از این تعداد مدیریت عالی پنج درصد، پایه 10 درصد و عملیاتی 28 درصد است.

وی افزود: در استان ایلام هفت مدیرکل زن، 13 معاون و 2 بخشدار زن وجود دارد که حکم سومین بخشدار زن نیز در طی روزهای آتی ابلاغ می شود، همچنین 9 درصد شامل 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، 44 شورای اسلامی روستا و 22 دهیار را زنان تشکیل داده اند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان ایلام در حوزه های مختلف تاکید کرد: مرز مهران یکی از مهمترین پتاسیل های استان ایلام در زمینه گردشگری مذهبی ، صادرات و تجارت است و در این مرز تاکنون 300 میلیون دلار کالا صادر شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: همچنین استان ایلام دارای آثار باستانی و تاریخی و صنایع دستی بی نظیری است که شرایط گردشگری را دارد و نیز اربعین یک ظرفیت غیر قابل انکار برای معرفی استان در زمینه های مختلف به زائران است.

استاندار ایلام از طرح صدور پروانه بی نام گفت واز مدیران خواهش کرد که غیرت زاگرسی داسته باشند ودر بین مردم حضور یابند.و کارهای خود را به مردم برسانید

وی گفت: مدیرانی وجود دارند که دائم می گویند ؛انشااله انجام می شود ! کار رابه خدا واگذار می کنند! به خدا چکار دارید ،خدا عقل داده که مدیر بشی ،تلاش کن خدا هم یاری می رساند!

خانم ابتکار :توسعه پایدار روستاها با استفاده از توان و پتاسیل بانوان از اهداف دولت است 

سخنران پایانی جلسه نیز معاون رییس جمهور بود .معصومه ابتکار اظهار داشت: سند توانمندسازی وضعیت زنان و خانواده و برنامه عمل این سند تدوین شده که در صدد گنجاندن آن در اعتبارات سال 98 هستیم.

وی افزود: از جمله سیاست های دولت برای قشر زنان، اجرایی کردن برنامه هایی مبتنی بر دانش و فناوری روز بر اساس اهداف از پیش تعیین شده است که در این میان کارگزاران نگاه ویژه تری به زنان روستایی دارند.

معاون رییس جمهوری توضیح داد: توسعه پایدار روستاها با استفاده از توان و پتاسیل بانوان از اهداف دولت است که در این راستا افزایش توان افزایی صندوق های اعتبارات خرد، حمایت از طرح های نوین بازار پسند و تلاش برای افزایش میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف در دستور کار دولت قرار دارد.

به گفته ابتکار از جمله برنامه های دولت توانمندسازی منطقه ای سازمان های مردم نهاد در سیاست گذاری ها و جلب مشارکت آنها در دیده بانی از فعالیت های دولت با محوریت نقد و یپشنهاد به کارگزاران است.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی هدف دشمنان ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب و ایجاد فاصله بین مردم و کارگزاران نظام است، تاکید کرد: دولت نیز باید با شفافیت برنامه های عمل خود را برای مردم تشریح و عملیاتی کند.

ابتکار یادآور شد: هم اکنون از سیاست های اصلی و مهم دولت حرکت به سوی توسعه پایدار نقاط مختلف کشور برای ارتقای کشاورزی، تولید، صنایع کوچک، مشاغل خانگی، فناوری های نوین، صنایع دستی بازار پسند، ایجاد فرصت های نوین اشتغال پایدار است.

ابتکار :تلاش می کنیم تا زنان بتوانند بعنوان تماشاگر در ورزشگاههاحضور یابند

البته در پایان این نشست فرصتی دست داد تا خبرنگار تابناک ایلام از آخرین تلاشها برای حضور زنان در ورزشگاهها از معاون رییس جمهور سوال کرد .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک ایلام گفت:درراستای حضور زنان در ورزشهای عمومی اقدامات موثری انجام گرفته است . در آموزش وپرورش خلائی در آموزش ورزش دختران وجود داشت که با کار ویژه ای که امسال انجام گرفت  این خلاء برطرف شد .

معاون امور زنان وخانواده رییس جمهور افزود:همچنین  در مسابقات آسیایی و المپیک نیز دختران ما پیشرفتهای خیلی خوبی داشتند و مدال آوری دختران ایرانی در عرصه های بین المللی فوق العاده است.

وی در خصوص حضور زنان در ورزشگاهها بیان داشت : در زمینه حضور زنان در ورزشگاهها خوشبختانه شاهدیم که با تدابیر اندیشیده شده ،زیرساخت ها وملاحظات صورت گرفته برای حضور زنان در ورزشگاهها رعایت می شود.

معصومه ابتکار ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری ،چند نوبت حضور خانم ها وخانواده ها را در ورزشگاهها  داشتیم ،انشاالله با تداوم این روند گشایش هایی در این زمینه  شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تلاش براین است که در یک فضای سالم وبا رعایت شئونات ،در کنار حضور خانواده ها در ورزشگاهها و استفاده از فضاهای ورزشی ،زنان بتوانند بعنوان تماشاگر در این مکانها حضور یابند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار