در دیدار وزیر صمت با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد:
وزیر صمت گفت: باید، بدانیم که در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم اما مشکل اینجاست که متاسفانه برخی‌ به این باور نرسیده‌اند.
کد خبر: ۶۸۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 08 December 2018

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در دیدار با وزیر صنعت، معدن، تجارت با وی اظهار کرد: در این عرصه فعلی کشور وزارت صمت بسیار موثر است و می‌تواند هر کاری برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور بکند.وی با بیان اینکه انتصاب وزیر جدید صمت همزمان با وجود بحران در صنعت روبه‌رو بود، گفت: اخیرا یک بحثی در مورد سوال از وزیر صنعت در بابت خودرو شنیدم که جای تعجب داشت که هنوز نرسیده این چه سوالی است؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم معضلات از مشکلات ارزی، مواد اولیه و چه چیزهایی است که شهروندان مرتبا مراجعه به ما دارند.

وی بیان کرد: قطعا تجربیات در کمیسیون صنعت، معاونت توسعه و قائم مقام وزارت صمت می‌تواند موثر واقع شود تا بتوان خیر و برکت را برای کشور به ارمغان آورد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه مردم ما مردمی خوب بوده و در هر عرصه از کمک آنها استفاده کردیم، گفت: چرا باید ما برای مشکل آنها که با معیشت و اقتصاد آنها مرتبط است، کاری نکنیم؟

وی با بیان اینکه در سفر یک روزه وزیر تمام مشکلات صنعتگران را باید شنید، بیان داشت: امیدواریم وزیر صمت توجهی ویژه به حل این مشکلات داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب عملیاتی شود، باید به تولید ملی توجه کنیم.

وی اضافه کرد: باید در مصرف تولید ملی دخالت کنیم که الحمدالله صنعتگران تلاش لازم را دارند ولی یکسری مشکلات ارزی و غیره دارند که انتظار داریم با همت والای وزارت صمت آن مشکلات حل شود.

رحمانی:مشکلات را خودمان ایجاد می‌کنیم / هنوز برخی‌ جنگ اقتصادی را باور نکردند

رضا رحمانی در این دیدار با بیان اینکه حفظ تولید، راهبردی‌ترین هدف ماست، افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی که نیروی انسانی، امکانات و بازار فروش دارند، تحت حمایت دولت هستند و بانک ها نیز نباید بخاطر بدهی این واحدها را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: به بانک ها تکلیف شده تا منابع لازم را در اختیار صنعت قرار دهند و به واحدهای صنعتی بدهکار که شرایط تولید و فروش را دارند، فرصت داده شود تا با بهبود شرایط خود بدهی آنان را پرداخت کنند.

رحمانی تاکید کرد: واحدهای صنعتی به هر قیمتی نباید تعطیل شوند و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان ها در این خصوص باید پاسخگو باشند و مسئولان استانی نیز ارتباط موثر با بانک ها برای رفع مشکلات داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تبریز جزو چهار شهر اول صنعتی ایران است و بر این اساس باید جایگاه این شهر راهبردی در صنعت ارتقا یابد.

محمدرضا پورمحمدی، تامین مواد اولیه و مشکل نقدینگی را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی برشمرد و بر رفع مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار