کد خبر: ۶۸۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳ 08 December 2018
 
5c0ad6c24ce0c_2018-12-07_23-53
 
 
تابناک / مردی در چوبر مورد حمله این حیوان قرار گرفته و با فریاد هایش افراد دیگر‌ نیز مطلع میشوند و برای کمک ملحق شده و مورد حمله قرار میگرند و بالاخره پس از زخمی شدن چند فرد این حیوان توسط اهالی کشته شد.

 

گرگاس موجود بسیار خطرناک و برخلاف گرگ ها به انسان ها حمله میکنند.

به دلیل رهاسازی غیر اصولی توله سگهای ماده در طبیعت شاهد رشد جمعیت گرگاسها (حیوانی غول پیکر از ترکیب گرگ و سگ و خطرناک تر از سگ و گرگ) بوده؛ این درحالی است که سرمای زمستان و شکار بی رویه شکارچیان متخلف سبب افزایش هجوم گرگاسها به مناطق روستایی شده است.

یک کارشناس محیط زیست: در گذشته توله های ماده سگها را خفه و زیر خاک می کردند اما بعدها با هدف آزار نرساندن به آنها از کشتن  توله ماده سگ خودداری شد و آنها را در طبیعت رها می کردند. این توله ها پس از هشت ماهگی به بلوغ می رسند و با پیوستن به خانواده گرگها در هر دوره زاد و ولد 6 ماهه 16 گرگاس یعنی بیش از یک و نیم برابر زاد و ولد گرگها توله زایی می کنند. سگها در روستاها نیز به لحاظ اینکه این حیوان مشترکات زیادی با آنها دارند تحرک خاصی نسبت به گرگاس نشان نمی دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهسراب
|
Germany
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
متاسفانه در سال های اخیر در خیلی از شهرستان های کشور، این جانوران درنده که شباهت به سگ دارند و بخاطر همخونی باسگها از انسان ترسی ندارند و سگها هم اغلب با اینها کاری ندارند، به انسان ها و اطفال حملات مرگباری داشته اند.و جثه درشتی هم دارند. بارها کنار جاده ها دیده شده اند و به گمان سگ بودن، هموطنان بیخبر حتی سعی در غذا دادن به اینها داشته اند که ناگهان گروهی به آنان حمله و لت وپار کرده اند، بخصوص چوپانها را قبل از دریدن گوسفندآن طعمه قرار داده دریده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار