امام جمعه ارومیه گفت: دشمنان اسلام در نظر دارند نماد استکبارستیزی را در کشور از بین ببرند بنابراین دانشجویان وظیفه دارند با عنوان استکبار ستیزی از کشور دفاع کنند
کد خبر: ۶۸۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 07 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: نخستین چیزی که آدمی بر آن محاسبه می‌شود، نماز است اگر نماز پذیرفته شد، دیگر اعمال هم قبول می‌شود و اگر نماز رد شد، دیگر اعمال هم رد می‌شود.

وی افزود: هنگامی که آدمی در پیشگاه خداوند تعالی قرار گیرد، نخست از نماز سؤال می‌شود اگر نمازش پاک بود، دیگر اعمالش هم پاک می‌شود و اگر نمازش پاک نبود، دیگر اعمالش هم پاک نمی‌شود پس هر موقع ذکر حی‌ علی الصلاه را شنیدید به سوی نماز بشتابید.

امام جمعه بیان کرد: روز دانشجو در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا که در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام در نظر دارند نماد استکبارستیزی را در کشور از بین ببرند بنابراین دانشجویان وظیفه دارند با عنوان استکبار ستیزی از کشور دفاع کنند و با توجه به اینکه دشمنان نفوذی و غیر نفوذی مقابل آنان ایستادگی می‌کنند بنابراین باید روز دانشجو بدون تحریف تحویل نسل‌های آینده شود.

قریشی به اتحاد و هم‌بستگی بیشتر مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: انسجام و یکپارچگی میان مسلمانان نه تنها از ضروری‌ترین مسائل روز به شمار می‌آید، بلکه ادامه حیات آنان به این امر مهم بستگی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اتحاد و اتفاق و قومیت رنگ و زبان‌های مختلف نشانه خداوند است و دشمن می‌خواهد با اختلاف افکنی میان مسلمانان این اتحاد را از بین ببرد و مسوولان کشور باید شفاف و روشن سخن گفته چراکه اتحاد بین مسلمانان اگر از بین برود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مردم در انتخاب نمایندگان مجلس باید دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: مسوولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه از ارزشهای مسلم دین اسلام است و این امر در آیات و روایات و سیره مسلمانان مورد تاکید قرار گرفته و بنابراین باید در تصمیمات خود دقت کافی را داشته باشند تا موجب پشیمانی در آینده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار