وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل کشور، اظهار کرد: این صندوق با سرمایه اولیه 190 هزار میلیارد ریال در هیات دولت راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۸۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 07 December 2018
به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، محمد اسلامی امروز جمعه ۱۶ آذر در بازدید از ایستگاه راه آهن اینچه برون گفت: علاوه بر اعتبارات این صندوق، بخش خصوص نیز می تواند با تمهیدات پیش بینی شده توسط دولت در اجرای طرح های حوزه حمل و نقل همکاری و مشارکت کند.
وی با بیان اینکه  تکمیل بندر خشک اینچه برون با ظرفیت های ترانزیتی منطقه در دستور کار است، افزود: تسریع در ایجاد زیرساخت ها برای راه آهن و بندر خشک اینچه برون می تواند به بهره برداری افزون تر از این ظرفیت برای توسعه حمل و نقل شمال شرق کشور منجر شود.
اسلامی گفت: باید زیرساخت های تخلیه و بارگیری ایستگاه راه آهن اینچه برون افزایش یابد که استفاده از سرمایه بخش خصوصی می تواند رسیدن به این هدف را آسان تر کند.
وی اعلام کرد: طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار توسط شرکت روسی مراحل نهایی را طی می کند و موانع حقوقی آن درحال برطرف شدن است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از رفع موانع احداث راه آهن گرگان - گنبد - مشهد خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر بهره برداری مسافرتی، جابجایی کالا با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و معدنی شمال شرق کشور مورد نظر است و اجرای آن را توجیه پذیر می کند.
وی با بیان اینکه سه هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: رفع نقاط حادثه خیز با اولویت اول مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که رفع 20 نقطه آن در استان گلستان هفته گذشته آغاز شد. 
وی با اشاره به توقف موقتی اجرای طرح مسکن مهر گفت: تکمیل طرح های مسکن مهر، توجه به بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری از مهمترین برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: امسال 60 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرد و ساخت 100 هزار واحد مسکونی در 270 محله در بافت های فرسوده پیش بینی شده است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه برای تکمیل طرح های نیمه تمام، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه ای در زمینه راه و مسکن است. 
اسلامی اظهار کرد: صندوق سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 20 هزار میلیارد تومان ایجاد شده که با این صندوق طرح های ریلی و حمل و نقل جاده ای کشور توسعه پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار