امام جمعه جهرم با اشاره به عیوب انتخابات در ایران گفت: از جمله عیب‌های انتخابات در کشور این است که شرایط داوطلب برای احراز مسوولیت بسیار پایین بوده و هر کس به خود اجازه می‌دهد در این عرصه حضور پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 07 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم با گرامی‌داشت 16 آذر روز دانشجو، اظهار داشت: آینده مملکت در دستان دانشجویان بوده و نسل فعلی باید دیر یا زود عرصه را در اختیار مدیران جوان قرار دهد.

وی افزود: مسوولیت سنگینی بر عهده جوانان بوده و باید خود را از لحاظ روحی، اخلاقی، تقوا، تعهد و تخصص آماده کنند.

خطیب نمازجمعه جهرم به روز جهانی هواپیمایی اشاره کرد و با تاکید بر نقش، اهمیت فرودگاه و صنعت هوایی در شهرها، بیان کرد: فرودگاه جهرم در حال حاضر با یک پرواز به مسیر تهران فعال بوده و نباید گذاشت عدم استقبال از پروازها بهانه‌ای به دست برخی افراد داده و این فرودگاه به تعطیلی کشیده شود.

وی ادامه داد: کسانی که به شهرشان علاقه دارند و از لحاظ مالی نیز برایشان مقدور است باید تدابیری بیندیشند که پروازها تداوم داشته باشند.

مدبر اضافه کرد: فرمانداری نیز باید به مدیران و پرسنل ادارات تاکید کند تا از این فرودگاه برای سفرهای کاری خود استفاده کنند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب در سال 1360 به دست منافقان، عنوان کرد: نسل جوان کمتر از شخصیت آیت‌الله دستغیب اطلاع دارند و توصیه می‌شود کتاب‌های این شهید محراب را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه فقه، تقوا و مجاهدت سه ضلع شخصیت شهید دستغیب بود، تاکید کرد: این شهید مجاهد همواره در محافل مختلف و با برگزاری آیین‌های دینی و مجالس دعا به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت و در این راه نیز به فیض عظیم شهادت نائل شد.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری در سال 95، ابراز داشت: در راستای این سیاست‌ها قوانین انتخابات باید متناسب با آنن تغییر کند.

وی با اشاره به عیوب انتخابات در ایران گفت: از جمله عیب‌های انتخابات در کشور این است که شرایط داوطلب برای احراز مسوولیت بسیار پایین بوده و هر کس به خود اجازه می‌دهد در این عرصه حضور پیدا کند.

مدبر با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات انتخابات در ایران مشخص نبودن هزینه‌های تبلیغات بوده و هر کس می‌تواند با هزینه‌های گزاف و تکیه بر اربابان ثروت در انتخابات شرکت کند، گفت: مجلس و دولت باید با بهره‌مندی از سیاست‌های کلی انتخابات، اصلاح قوانین حاکم بر آن را در اولویت قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار