همایش صنعت و معدن در فارس در حالی برگزار شد که رئیس سازمان صنعت و معدن از آغاز ژئوفیزیک منطقه بهرام گور خبر داد و استاندار فارس نیز اعلام کرد که هیچکس مانع پیشرفت صنعت نمی شود.
کد خبر: ۶۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱ 30 July 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:شامگاه چهارشنبه در حالی همایش صنعت و معدن استان فارس برگزار شد که مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران در این بخش به حدی رسید که اکثر صنایع فارس تعطیل و یا با ظرفیت بسیار پائین مشغول به کار بودند.

مدیران صنعتی فارس که از ساعت ۱۷ در سالن همایش های دانشکده نفت و گاز شیراز جمع شده بودند در انتظار سخنان جدید و ارائه راهکار در جهت رفع مشکلات و افزایش فضای کار و صنعت در استان بودند.

پس از ۴۵ دقیقه صحبت اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن فارس، رئیس سازمان صنعت و معدن سخنان خود را با اشاره به وضعیت صنعتی استان آغاز کرد و گفت: بررسی های گسترده ای در خصوص پروانه های صادر شده در استان فارس انجام دادیم که در این میان ۳۰۰ پروانه باطل شد و همچنین از ۶۰۰ واحد معدنی بیش از ۷۰ درصد پروانه ها باطل گردید.

علی همتی افزود: ۷۰۰ واحد صنعتی مشکل دار در استان فارس وجود دارد که ۵۷۰ واحد مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۶۷ درصد با مشکل بانکی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، مالیات و بیمه مهمترین مشکلات صنعتگران در استان فارس هستند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس ادامه داد: شورای هماهنگی رفع مشکلات صنعتگران در استان فارس راه اندازی شده که سعی می کنیم با تمام توان در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

ژئوفیزیک منطقه بهرام گور از مهرماه آغاز می شود

رئیس سازمان صنعت و معدن در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با هماهنگی های انجام شده در سفر هیئت دولت به استان فارس بحث استخراج از منطقه بهرام گور مد نظر قرار گرفت که از مهرماه سال جاری در ۵ نقطه بحث ژئوفیزیک منطقه آغاز می شود.

هیچ کس مانع پیشرفت صنعت و سرمایه گذاری در فارس نمی شود

در ادامه مراسم، استاندار فارس تاکید کرد: صنعت مشکلات فراوانی دارد اما دولت اهتمام جدی برای رفع این مشکلات دارد و من به خوبی می دانم که پا گذاشتن در این عرصه چقدر مشکل است.

محمد علی افشانی افزود: در وزارت کشور کارگروهی با حضور چند استاندار از جمله خود من برای بررسی موانع و مشکلات تولید و صنعت راه اندازی شده و از طرفی شورای گفتگو نیز در استان فارس وجود دارد که به صورت هفتگی تشکیل و تا زمان رفع تمامی مشکلات صنایع در فارس من پیگیر تمامی موارد خواهم بود.

وی یادآور شد: دولت مانع توسعه و پیشرفت صنعت و معدن نیست بلکه ما هموار کننده راه هستم و خود صنعتگران راه خودشان را پیدا می کنند.

افشانی با بیان اینکه سرمایه گذاران نیاز به آرامش و امنیت دارند گفت: سرمایه گذاران باید سریع جذب شوند و تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار گیرد و به یاد داشته باشیم که وجود امنیت و آرامش مهمترین خواسته سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: استان فارس مزیت های بسیار دارد که باید با برنامه ریزی از آنها استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار