معاون راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون 130 متر از تونل چارطاق منچ احداث شده است، گفت: تکمیل احداث این پروژه بستگی به تأمین اعتبار مورد نیاز دارد.
کد خبر: ۶۸۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 03 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محور منچ به بارز یکی از محورهای روستایی در شهرستان لردگان، به دلیل موقعیت کوهستانی و وجود نقاط حادثه‌خیز دارای آمار بالای حوادث ترافیکی است.
در سال جاری به‌منظور ایمن‌سازی این محور عملیات احداث تونلی در گردنه چارطاق آغاز شد که در حال حاضر به دلیل محل حفر و خروجی تونل اختلافاتی برای مردم منطقه ایجاد شده است.
حسینعلی مقصودی با اشاره به اینکه محور منج به بارز یکی از راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری است، گفت:  این محور در برخی نقاط نیاز به اصلاح آسفالت و در گردنه چارطاق یک نقطه حادثه‌خیز دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقطه حادثه‌خیز این مسیر در گردنه چارطاق و به طول 500 متر است، افزود: عرض این مسیر کم و به هنگام زمستان برف‌گیر است، قرار گرفتن در سایه کوه و نبود امکان برف‌روبی زمینه‌ای برای لیز خوردن و پرتاب خودرو‌های عبوری را ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه به‌منظور حذف این نقطه حادثه‌خیز تونلی به طول 400 متر در حال احداث است، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه 6 میلیارد تومان است.
مقصودی با بیان اینکه در حال حاضر 130 متر از این تونل حفر شده است، ادامه داد: در سال جاری برای این پروژه 500 میلیون تومان اعتبار استانی در نظر گرفته شد که تاکنون از این مبلغ 20 درصد معادل 100 میلیون تومان تخصیص یافته است، تکمیل احداث این پروژه بستگی به تأمین اعتبار مورد نیاز دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حذف گردنه چارطاق به‌صورت کامل مستلزم احداث تونلی به طول 2 هزار و 500 متر با اعتبار نزدیک به 100 میلیارد تومان است، گفت: احداث چنین پروژه‌ای برای راه روستایی با این میزان جمعیت، نیاز به مطرح شدن در کمیسیون ماده 23 و تصویب شدن به‌عنوان طرح ملی دارد، که در حال حاضر با وجود کمبود اعتبار در کشور امکان چنین اقدامی وجود ندارد.
وی افزود: تکمیل پروژه جاده لردگان با تردد 30 هزار وسیله نقلیه در روز که از سال 85 آغاز شد، تاکنون  به دلیل کمبود اعتبار به طول انجامیده است.
مقصودی با بیان اینکه نصب گارد ریل و ایمن‌سازی تمامی راه‌های روستایی به دلیل صرفه اقتصادی برای دولت مقرون به صرفه نیست، اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری بیش از هزار کیلومتر راه روستایی کوهستانی در مناطق بازفت، اردل و لردگان وجود دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرعت مطمئنه در راه روستایی 40 تا 50 کیلومتر در ساعت است، ادامه داد: رانندگان در هنگام تردد در این مسیرها برای جلوگیری از حوادث رانندگی باید نکات ایمنی را رعایت کنند.
بسیاری از جونان و مردان نان‌آور روستاهای اطراف این محور به دلیل ایمن نبودن جاده و عدم رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان سال‌ها است که در دل خاک خوابیده‌اند.
لزوم توجه مسؤولان به این مناطق محروم و فرهنگ‌سازی در خصوص قوانین رانندگی می‌تواند آمار حوادث ترافیکی را کاهش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار