امام جمعه کازرون خواستار تهیه فهرستی از مطالبات ایران از اروپا توسط وزارت خارجه شد و اظهارداشت: همین کشورهای اروپایی هفت ماه است که وعده می‌دهند که شما در برجام بمانید و قول می‌دهیم ما فلان اقدام می‌کنیم اما هیچ‌کاری نکردند.
کد خبر: ۶۸۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 23 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت سالروز تشکیل بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ است، اظهارداشت: اگر در فرمایشات امام و مقام معظم رهبری دقت کنیم، می‌بینیم که زیباترین، عالی‌ترین، فاخرترین و عارفانه‌ترین جملات را ایشان برای بسیج به کار برده‌اند.

وی بسیج را از عنایات حق تعالی بر ملت ایران و یک معجزه انقلاب اسلامی و امام راحل عنوان و تاکید کرد: ترویج بسیج و فرهنگ بسیجی یک تکلیف است.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: بسیج متعلق به هیچ فرد، گروه، جریان و حتی متعلق به یک نهاد نیست بلکه فراتر از همه قالب‌هایی است که امروز در جامعه داریم.

خرسند ادامه داد: بسیج منحصر به ایران نیست، بلکه متعلق به جهان اسلام است، بنابراین باید هسته‌های مقاومت و بسیج را در تمام دنیا بوجود آورد.

وی با بیان اینکه بیش از کارکرد نظامی، وظیفه بسیج یک کارکرد فرهنگی است افزود: مبارزه با فرهنگ‌های وارداتی و غربی و ارائه الگوهای دینی و اسلامی از وظایف بسیج است.

وی اضافه کرد: اگر امام بسیج را به‌وجود نمی‌آورند، در ۸ سال دفاع مقدس یا فتنه‌های مختلف منافقان، معلوم نبود چه به سر کشور ما می‌آمد و امروز ما کشورمان را پس از لطف خداوند و رهنمودهای امام و رهبری، مرهون نهال مقدس بسیج هستیم.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران در هفته گذشته، گفت: این وزیر انگلسی در مصاحبه خود با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران طلبکارانه برخورد کرده و گفته اگر ایران فلان زندانی را آزاد نکند یا با کسانی که تابعیت دوگانه دارند آنچنان نکند، ما فلان کار می‌کنیم.

امام جمعه کازرون با گلایه از وزرات امور خارجه ایران ادامه داد: وزارت خارجه باید بگوید این مسافرت‌های این‌چنینی برای توسعه روابط است یا برای حمایت از کسانی که به جرم جاسوسی زندانی شدند؟

وی خواستار تهیه فهرستی از مطالبات ایران از اروپا توسط وزارت خارجه شد و اظهارداشت: همین کشورهای اروپایی هفت ماه است که وعده می‌دهند که شما در برجام بمانید و قول می‌دهیم ما فلان اقدام می‌کنیم اما هیچ‌کاری نکردند.

خرسند تاکید کرد: توقع داریم وزارت خارجه با صلابت و قاطعیت بیشتر در برابر اروپایی‌ها برخورد کند.

امام جمعه کازرون با اشاره به صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی و رضایت وی از ثبات در بازار و تثبیت نرخ ارز در برنامه تلویزیونی گفت: این مسوول و دیگر دولتمردان لازم است به حرف و شعار بسنده نکرده و سری هم به بازار بزنند.

وی با تذکر به وزیر جدید راه و شهرسازی اظهارداشت: وزیر قبل در سفر به کازرون قول داد برای اتمام پروژه تونل محرم اقدام کند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

امام جمعه کازرون خواستار توجه ویژه وزیر جدید راه و شهرسازی به پروژه مهم تونل محرم و دیکانک شد و گفت: استاندار فارس برای تکمیل این تونل‌ها وعده داد اما بازنشسته شد.

وی ادامه داد: امیدواریم این وعده‌ها بازنشسته نشوند و به آن‌ها عمل شده تا رضایت مردم جلب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار