امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: بسیج یک الگوی جهانی در مدل دفاع دینی است؛ در هر نقطه دنیا از قشر متدین بخواهد دفاع دینی را شروع کند نسخه بسیج را پیش پای او می‌گذارند.
کد خبر: ۶۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 19 November 2018

به گزارش تابناک رضوی؛آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: در تحلیل جوامع اسلامی از روز بعثت پیغمبر اکرم(ص) تا به امروز اگر بخواهیم جوامع گوناگون را تحلیل کنیم، هیچ جامعه‌ای به اهمیت و توان و ارزش جامعه خود پیامبر(ص) نیست، برجسته‌ترین جوامع اسلامی در امت اسلام جامعه زمان خود پیامبر است اما چرا آن 10 سال هدایت پیامبر در جامعه اسلامی بهترین جامعه بود؟

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: در ارزیابی دقیق ماهوی جامعه پیامبر(ص)، آن جامعه، جامعه‌ای بوده که در آن هیچکس صریحا گناه نمی‌کرد و با علم اینکه این عمل حرام است عمدا گناه نمی‌کردند لذا جامعه‌ای با کیفیت بود؛ امروز یک میلیارد و نیم حتی بیشتر مسلمان روی زمین وجود دارد اما به لحاظ ارزش‌مداری وقتی مقایسه می‌کنیم، ارزش جامعه پیامبر بسیار بالاتر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عنصر اثرگذار و برجسته باور در جامعه پیامبر(ص) افزود: عامل اصلی ارزشمندی جامعه آن زمان، باور بود، باور به اینکه خدایی، اسلامی، قرآنی و معادی هست و چون معجزه پیامبر را می‌دیدند باور داشتند لذاجامعه پیامبر(ص)، جامعه باور بود.

وی ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس نیز در نقطه‌های بالای ایثارگری که همه شما دیده‌اید را شاهد بودیم؛ این افراد کسانی بودند که خدا باور بودند و زیر بنای اعمال آن‌ها باور بود؛ مشکل امروز ما این است که باورمان دچار مشکل شده؛ اعتقاد و باور به وجود خدا، معاد، قیامت، زندگی پس از مرگ، با توجه به باور همه عملیات انسان توسط باور کنترل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی با طرح پرسش اینکه چرا در طول 40 سال عمر انقلاب با تمام پیشرفت‌ها، رویش‌ها و تعالی‌ها دچار ریزش‌های فراوان نیز شده‌ایم تصریح کرد: ریزش‌های انقلاب ما از عددهای بزرگ و دانه درشت‌ها بود و در زمان پیامبر(ص) هم اینطور بود و بعد از ارتحال پیامبر، ریزش‌ها از دانه درشت‌ها اتفاق افتاد اما عامل به وجود آورنده این ریزش‌ها، تحول و تغییر در باور است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: تاریخ بسیج تاریخ بسیار پرتاملی است و وقتی امام فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را دادند و بعد از حوادثی که به انقلاب ضربه زد ایشان فرمان تشکیل بسیج را به سپاه دادند و امروز، بسیج تبدیل به جریانی شده که در هر نقطه دنیا از قشر متدین بخواهد دفاع دینی را شروع کند نسخه بسیج را پیش پای او می‌گذارند؛ جریان حشدالشعبی در عراق و یمن از مثال‌های بارز بسیج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار