یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه باید ملت مسلمان نسبت به سکوت در برابر کشتار مردم بی گناه یمن واکنش نشان دهند تصریح کرد: میلیون‌ها نفر در شرایط سختی هستند که باید مسلمانان با تکیه بر فرهنگ عاشورا در برابر این مسائل اقدام لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۶۸۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 17 November 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه خود که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه 20 میلیون مسلمان برای احیای فرهنگ عاشورا در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و مجمع بزرگی را تشکیل دادند، بیان کرد: باید این جمعیت گسترده مدیریت شده و قدرت اسلام به رخ دنیا کشیده شود.

وی با اشاره اینکه پیاده روی اربعین همایشی بزرگ بوده و باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده شود، اضافه کرد: اوج عزاداری‌های محرم و صفر در اربعین است و خواسته مردم در این زیارت‌ها مبارزه با ظلم بوده و فرهنگ عاشورا مردم را به گونه‌ای تربیت کرده است که مردم به مبارزه با ظلم برخیزند.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی وجود دارد اغتشاش و جنایت در این منطقه وجود دارد و باید 20 میلیون نفر که در راهپیمایی اربعین حضور یافتند در برابر جنایات صهیونیست‌ها و جنایت علیه دیگر مسلمانان فریاد برآورند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بین المللی در برابر جنایات یمن و کودک کشی و ظلم علیه مردم بی گناه سکوت کرده اند، گفت: مشخص است که بین این مجامع با آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستانی‌ها هماهنگی‌های پشت پرده بسیاری وجود دارد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید ملت مسلمان نسبت به سکوت در برابر کشتار مردم بی گناه یمن واکنش نشان دهند تصریح کرد: میلیون‌ها نفر در شرایط سختی هستند که باید مسلمانان با تکیه بر فرهنگ عاشورا در برابر این مسائل اقدام لازم را انجام دهند.

وی با اشاره مردم باید از سازمان های بین المللی بخواهند که به داد مظلومان برسند، تاکید کرد: امیدواریم روزی فرابرسد که مسلمانان قدس شریف را آزاد کرده و آن را در اختیار خود بگیرند و ان شالله شاهد ریشه کنی صیهونیست‌ها باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار