تابناک چهارمحال وبختیاری- بخشدار دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ گفت: سیلاب ناشی از بارش های 48 ساعت گذشته موجب طغیان رودخانه، تخریب 2 مزرعه و نابودی 60 تن ماهی سردابی شد.
کد خبر: ۶۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 17 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم نجفی اظهار داشت: با بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه صمصامی این مقدار ماهی در گل ولای ناشی از سیلاب فرو رفت.
وی از میزان خسارات وارده به بهره برداران اظهار بی اطلاعی کرد و در عین حال تصریح کرد: به زیرساخت های مزارع خساراتی وارد شده است.
نجفی با ابراز نگرانی از زیرپوشش بیمه نبودن بخشی از مزارع پرورش ماهی توصیه کرد: بهره برداران نسبت به بیمه محصولات تولیدی خود اقدام کنند.
کارشناسان اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی طی 48ساعت گذشته شهرستان کوهرنگ را 72 میلیمتر اعلام کرده اند، این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل 3.2 میلیمتر بارش در این خطه گزارش شده بود.
چهارمحال وبختیاری با تولید سالانه بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، 15 درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.
400 مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره برداری در سطح استان وجود دارد که بیش از 99 درصد مزارع در حوضه سرشاخه های کارون می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار