معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان توسعه پایدار روستایی را یکی از مهم‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: توسعه ورزش و تربیت‌بدنی یکی از اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل تحقق این مهم است.
کد خبر: ۶۸۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 17 November 2018

رقیه کرمانیان در اختتامیه المپیاد ورزشی زنان و دختران روستایی شهرستان افزود: هدف از توسعه پایدار روستایی، علاوه بر تأمین نیازهای اساسی بخش روستایی، بهبود ارتقای سطح زندگی در راستای قابل زیست کردن عرصه‌های مختلف زندگی برای نسل‌های آینده است.
وی اضافه کرد: این امر جز از طریق تسهیل و همگانی کردن ورزش منطبق بافرهنگ، سنن، علایق، سلیقه‌ها و آداب‌ورسوم مردم روستا ممکن نخواهد بود.
معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد: بازشناسی ریشه‌های فرهنگی ایران نشان می‌دهد که ایرانیان همواره برای تقویت جسم و روح خود با توجه به امکانات و شرایط به خلق و اجرای ورزش‌های گوناگون می‌پرداخته‌اند و این امر ریشه بازی‌های بومی محلی را در ایران غنی ساخته است.
کرمانیان بیان داشت: یکی از ویژگی‌هایی که ورزش‌ و بازی‌های بومی محلی ایرانیان را بسیار ارزشمند ساخته و آن را از سایر دنیا متمایز می‌کند، شکل بخشیدن به شخصیت انسانی در کنار تقویت قوای جسمانی است.
وی خاطرنشان کرد: اردکان در ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی بعد از شهرستان یزد، رتبه اول را در استان داراست و مهم‌تر اینکه بخش اعظم این امتیاز از سوی بانوان کسب‌شده است.
المپیاد ورزشی زنان و دختران روستایی اردکان در مرحله شهرستانی در سطح مسابقات بومی محلی انفرادی و گروهی در پنج رشته خونه‌ بازی (لی‌لی)، دال‌پلان، دارت، گانیه و وسطی برگزار شد و برندگان مرحله شهرستانی تجلیل شدند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار