کد خبر: ۶۸۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 17 November 2018

تابناک / شهید مدافع حرم بابک نوری هریس یکی از جوانترین شهدای مدافع حرم گیلان است که بعد از شهادتش نام و آوازه‌اش در کشور پیچید.

 

 

 

«بابک نوری هریس» متولد سال ۱۳۷۱ جوانِ بسیجی آذری الاصل که در «رشت» اقامت داشت، سال گذشته، داوطلبانه برای دفاع از حرم بانوی مقاومت حضرت زینب (سلام‌الله علیها) به صفوف رزمندگان مدافع حرم در «سوریه» ملحق شد و در عملیات آزاد سازی منطقه «البوکمال» بال در بال ملائک گشود.

 

پیکر مطهر شهید بابک نوری در یکم آذرماه سال 1396 بر دستان جمعیت کثیری از مردم گیلان تشییع شد و در گلزار شهدای رشت در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت؛ جمعیت زیادی از پیر و جوان، دختر و پسر، مذهبی و غیر مذهبی در این مراسم با شکوه حضور داشتند و از اینکه یک جوان خوشتیپ و زیبا و امروزی دهه هفتادی داوطلبانه به سوریه برای دفاع از حق رفته و شهید شده در مات و مبهوت بودند.

 

پس از انتشار تصویر شهید بابک نوری در شبکه‌های اجتماعی، سیلی از عکس‌ها دست به دست چرخید و فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام پر شد از عکس‌های این شهید مدافع حرم گیلانی.

 

 

شهیدی که دل بسیاری از مردم گیلان و کشورمان را لرزاند، جوانی که در اوج جوانی و زیبایی از وابستگی‌های دنیوی دل کند و برای دفاع از حریم عقیله بنی هاشم، به سوریه رفت و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

و اکنون یکسال از زمان شهادت این شهید بزرگوار می‌گذرد و هنوز هم بعد از یکسال هیچ گاه نشده وقتی برسر مزارش می‌رویم خالی از گل و زائر باشد، زائرانی جوان که شهید نوری را الگوی خود قرار داده‌اند.

 

در این راستا و به مناسبت نخستین سالگرد شهید بابک نوری هریس، مصاحبه‌ای با خانواده‌اش انجام داده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

 

 

شهید نوری در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی فعال بود

محمد نوری با بیان اینکه بابک سرشار از زندگی و همیشه شاد و خنده رو بود، اظهار کرد: روابط اجتماعی فرزندم بسیار بالا بود و از همه نوع قشری دوست داشت.

 

پدر شهید نوری با بیان اینکه بابک جوان امروزی بود اما غیرت دینی داشت و همین غیرت دینی بود که او را به زینبیه و کربلای امام حسین(ع) رساند، افزود: بابک پر از شوری و شادی جوانی بود و به خاطر اعتقاداتش و برای پیوستن به خدا از همه اینها گذشت و عاشقانه پر کشید.

 

وی با بیان اینکه بابک در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال بود، بیان کرد: حضورش در مسجد، هیئت، هلال احمر، بهزیستی و کمک به نیازمندان و کمک به ساخت یادمان شهدای گمنام بوستان ملت از جمله فعالیت‌های او بود.

 

نوری با بیان اینکه بابک دوست داشت در همه زمینه‌ها و ابعاد مختلف رشد کند و تک بعدی بودن را دوست نداشت، گفت: ما از اکثر فعالیت‌های بابک اطلاعی نداشتیم و همه را بعد از شهادتش از زبان دوستانش و مسئولان مربوطه شنیدیم.

 

 

نوری با بیان اینکه زمانی که بابک سرباز اطلاعات سپاه بود و بنا به اعتقاداتی که داشت، دو بار به صورت داوطلبانه بدون اینکه ما بدانیم به کردستان عراق اعزام شده بود، تصریح کرد: در انتخابات شورای شهر سال 96 پسر بزرگم داوطلب شده بود و بابک مسئول مالی و تدارکات بود و درست در زمان بحبوحه انتخابات، بابک سه روز به اعتکاف رفت و وقتی آمد به او گفتم می‌ماندی اعتکاف را در سال دیگر می‌رفتی و انتخابات فعلا مهمتر بود، گفت؛ انتخابات فرعیات است و برای من اعتکاف مهمتر است و هم اینکه شاید تا سال بعد نباشم.

 

پدر شهید با بیان اینکه فرزندم راه و مسیر خود را انتخاب کرده بود، خاطرنشان کرد: بابک شش ماه تمام برای اینکه به سوریه اعزام شود به سپاه رفت و آمد می‌کرد تا اینکه بالاخره توانست رضایت مسئولان را جلب کند.

 

وی اظهار کرد: شب قبل از اعزامش به مسجد باب الحوائج، مسجد آذری‌های مقیم رشت رفته و با همه نمازگزاران خداحافظی کرده بود که برای مدتی به خارج از کشور خواهد رفت و همه آن زمان فکر کرده بودند به آلمان می‌رود.

 

 

بابک با رفتنش به سوریه همه مردم را شوکه کرد

نوری با بیان اینکه من و برادر بزرگش خیلی اصرار داشتیم که برای ادامه تحصیل او را به آلمان بفرستیم ولی او موافقت نمی‌کرد، افزود: بابک با رفتنش به سوریه همه مردم را شوکه کرد.

 

وی با بیان اینکه روزی که می‌خواست به سوریه برود مادرش با گریه‌هایش می‌خواست که او را از رفتن منصرف کند اما بابک تصمیم خودش را گرفته بود، گفت: من 50 ماه سابقه جبهه دارم و شهید نشدم اما پسرم در طول 26 روز به هدفش که شهادت بود، رسید.

 

پدر شهید با بیان اینکه بدون اینکه خبر داشته باشم مزار بابک هم ردیف همرزمان شهیدم شد، تصریح کرد: اتفاق جالبی که قبل از شهادت بابک افتاده بود این بود که از من خواسته بود از دوستان شهیدم بخواهم شفاعتش را کنند.

 

 

نوری با بیان اینکه وقتی در شب وداع با بابک در معراج شهدای سپاه قدس گیلان با خانواده‌ام حضور داشتم، خاطرنشان کرد: بابک من به قدری زیبا بود که کسی نمی‌توانست متوجه شد جسم بی روح در آنجا خوابیده بلکه رنگ صورت و لبانش به قدری زیبا بود که انگار به آرامی خوابیده است.

 

وی با بیان اینکه اصحاب قلم نباید بگذارند یاد و نام شهدا در رسانه‌ها مظلوم واقع شود، اظهار کرد: از همه مسئولان و مردمی که در این یکسال ما را تنها نگذاشتند کمال تشکر را دارم.

 

 

بابک عاشق شهادت و حضرت زینب(س) بود

رفیقه شیخی‌هریس با بیان اینکه همچون دوران دفاع مقدس، بسیاری از جوانان امروزی جامعه ما افکار متعالی دارند و برای رسیدن به خدا از همه هستیشان می‌گذرند، افزود: بابک عاشق شهادت و حضرت زینب(س) بود و زمانی که ورزش می‌کرد نوحه زینب زینب را می‌گذاشت.

 

مادر شهید نوری با بیان اینکه وقتی در مورد رفتنش به سوریه صحبت کرد خیلی گریه کردم، گفت: بابک در آن روز به من گفت؛ مادر جان گریه نکن مادر دیگرم حضرت زینب(س) در سوریه است، من باید بروم و راه را برای زیارت شما باز کنم.

 

وی با بیان اینکه پدر و برادر بابک او را تشویق کردند تا برای ادامه تحصیل به آلمان برود، تصریح کرد: بابک دل به هیچ یک از این وعده‌ها خوش نکرد و راه خود را انتخاب کرده بود.

 

شیخی با بیان اینکه بابک همیشه از خواب‌هایی که از حضرت زینب(سلام‌الله علیها) می‌دید می‌گفت اما کاملش را تعریف نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: خواب‌های بابک با شهادتش برای ما تعبیر شد.

 

وی با بیان اینکه از دست دادن بابک خیلی برایم سخت است، اظهار کرد: اما خوشحالم که فرزندم در راه خدا و در راه دفاع از حریم آل الله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گفتنی است، پدر و مادر، دوستان و خیلی از کسانی که بابک نوری را می‌شناختند، عقیده دارند این شهید جوان با وجود اینکه انقلاب و حوادث پس از آن را تجربه نکرده بود با این ذهنیت پاک وارد عرصه نبرد با تکفیری ها شد و موضوع شهادت در کشور را دگرگون کرد.

گزارش/مائده فلاحتکارضیابری-شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار