کد خبر: ۶۸۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 17 November 2018
 
تابناک / گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه امسال ۳۵ وقف جدید به ارزش ۲۱ میلیارد تومان در استان گیلان به ثبت رسیده است، گفت: استان گیلان ۴ هزار و ۶۷۲ موقوفه دارد.
 

گیلان 4 هزار و 672 موقوفه دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در همایش یاوران وقف شهرستان رشت که در آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) برگزار شد، با بیان اینکه وقف از مصادیق بارز خیرات و مبرات است، اظهار کرد: دین مبین اسلام هیچ بن بستی ایجاد نکرده بلکه همواره موانع را از بین برده، وقف هم یکی از راهکارهای علمی و مطمئن برای رفع نیازمندی‌های بشری در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینکه وقف یکی از مصدایق «تبیان لکل شی» است، افزود: وقف به معنی توسعه همه جانبه در حوزه نیازمندی‌های بشر است و می‌تواند پشتوانه مالی و معنوی برای دولت باشد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه امسال ۳۵ وقف جدید به ارزش ۲۱ میلیارد تومان در استان گیلان به ثبت رسیده است، گفت: استان گیلان ۴ هزار و ۶۷۲ موقوفه و ۲۰ هزار و ۲۲۵ رقبه با حدود ۱۵۰۰ نیت مختلف دارد.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه وقف دستگاه خدمات رسان همه جانبه است و همه ابعاد بشریت را شامل می‌شود، تصریح کرد: مردم گیلان ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح «مودت» و کمک‌های غیرنقدی به بقاع متبرکه کمک کردند.

وی با بیان اینکه امسال در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش مبلغ ۷۰ میلیارد تومان هزینه شد، ادامه داد: اگر وقف در جامعه نهادینه و اجرایی شود تحول بزرگی در جوامع اسلامی و انسانی در عرصه‌های درمانی، بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار