دهمین جشنواره نخستین واژه «آب» با حضور رییس سازمان دانش آموزی، مدیران استانی و جمعی از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی در کانون ام ابیها شهر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 17 November 2018

«محمد حسین شرعیاتی» مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این جشنواره گفت: با توجه به این که واژه آب، اولین واژه ‎ ایست که دانش آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا می‏گیرند، ضروری است دانش آموزان هم زمان با آموختن واژه ‎ ی آب، فرهنگ صحیح صرفه جویی را آموزش ببینند تا این فرهنگ از کودکی در آن‏ها نهادینه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به استمرار کمبود آب در استان یزد حفاظت از منابع آب برای نسل های آینده حائز اهمیت است و دانش آموزان باید از کودکی با اهمیت آب و صرفه جویی در مصرف آن آشنا شوند تا بتوانند در آینده رفتارشان را مطابق با شرایط محیط سازگار سازند.

شرعیاتی با اشاره به تاثیر نمایش و تصویر بر ذهن کودکان افزود: در این جشنواره سعی شد با برگزاری برنامه های شاد و مهیج کودکان را با راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب آشنا و آن را یک الزام برای خود و اطرافیانشان بدانند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این جشن، کارت‏هایی تحت عنوان «آب بان» در اختیار کودکان قرار داده شد تا آن ها به عنوان حامیان کوچک آب، ضرورت صرفه ‎ جویی را در بین دوستان و خانواده ترویج دهند .

مدیر روابط عمومی آبفا یزد یادآور شد: در نظر داریم این جشنواره را به طور مستمر با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس سطح استان برگزار کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار