کد خبر: ۶۸۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 17 November 2018

تابناک ایلام مجتبی قیطاسی :: نام حسین معنای کامل دل دادگی است، عشق به حسین یعنی خالصانه ترین عشق که یک نیروی مادی نیست  ،بلکه احساسی عمیق و لطیف است که حکم بر دلدادگی می دهد . عاشقانی که از اقصی نقاط جهان برای عرض ارادت به محبوب خویش، سر از پا نشناخته و عازم سرزمین نور می شوند .

 بیش از 20میلیون نفر به دور از رنگ و عقاید و مذهب مشترک ؛اما با احساسی مشترک، پرشور همگام با هم مسیری واحد را طی می کنند وبرای خلق حماسه ای جاودان وایجاد وحدتی ناگسستنی که تنوع‌نژاد و زبان و تفاوت سلیقه سیاسی را در هم می شکند که حتی اپراطوری رسانه های جهان از نمایش آن عاجزند، راهی سرزمین عشاق می شوند.

روایت‌های اربعین نشان دهنده‌ی چند روز زندگی زاهدانه و ساده‌ی میلیون‌ها انسان در یک سوگواره‌ی چند روزه است که جز دوستداری اهل بیت چیزی در چنته ی خود ندارند.این رخداد عظیم جهانی که به سبب ویژگی چند ملیتی خود و ظرفیت اثرگذاری در فضای روحی و سیاسی منطقه، شایستگی پوشش گسترده خبری و تحلیل سیاسی و فرهنگی دارد، اما به نحو حیرت انگیزی با سکوت کینه توزان و سست دلان روبه‌رو شده است!.

 حال جای سوال دارد که چرا ابر رسانه های جهانی برای حماسه میدانی بزرگی همانند اربعین سکوت پیشه کردند؟در حالی همین رسانه ها بصورت آنلاین در تمام وقایع روز ورود کرده وبرای پوشش لحظه ای حوادث حتی نه چندان بزرگ ، گوی سبقت را از هم می ربایند.

می توان گفت،تفسیری که رسانه ای غربی از اسلام و نمایندگان اسلام در افکار بین الملل عمومی به نمایش گذاشته اند فردی است به نام طالبان و سرکرده های القاعده ،که به عنوان نماد یک جامعه ای بی فکر با فرهنگ و مذهب تند و خشن از آن رونمایی کرده اند .

اما اتفاق اربعین بالعکس شده و رسانه های غربی در نمایش حضور بیش از 20میلیون جمعیت در جوی آرام و بدون حمل سلاح در قالب سازمان های مردمی که به سوی محبوب خود در گرد یک پیام وحدت آفرین حرکت می کنند عاجز مانده اند.

راهپیمایی اربعین یک حرکت فرامرزی و فرا مذهبی است که از عراق گرفته تا سوریه ،لبنان ، افغانستان ، پاکستان ،هند ، امریکا و حتی اروپا در آن حضور دارند و می توان از آن به عنوان بسیج بین المللی نام برد. اما رسانه های غربی در دوراهی گرفتار شدند که از یک سو باید در چهار چوب وظیفه حرفی و مخاطب محوری به راهپیمایی اربعین بپردازند و از سوی دیگر اگر به این موضوع ورود کنند ، باید پیامد های آن را نیز بپذیرند.

با توجه به حادثه مشکوک 11سپتامر2001 که القا آن ها اینگونه بود مسلمان ها عموما تروریست و انسان های خشونت طلبی می باشند درحالی که در راهپیمایی اربعین همین مسلمانان در کمال انسانیت و پایبندی به اصول ،به مسیر خویش ادامه می دهند .

شبکه العربیه در انحراف افکار عمومی سال گذشته راهپیمایی اربعین را برپایی حج شیعه تشبیه کرد و هدف آن را جایگزینی و راه اندازی حج کربلا به جای مکه دانست حال چگونه این رسانه وابسته به ال سعود می تواند روز اربعین را به نمایش بگذارد در حالی که 20 میلیون نفر رو به قبله و مکه نماز برپا می کنند و چگونه می توانند پاسخگوی  یاوه گویی هایشان باشند؟

اگر رسانه های غربی و عربی این حماسه را به تصویر بکشند، یعنی کمک به فراگیر شدن پیام عاشورایی و بدنبال آن اولین سوالی که از سوی افکار عمومی و مجامع بین الملی مطرح می شود این است :"چرا در20سال گذشته به ما دروغ تحمیل شده است و سوالی دیگر که می توان طرح شود چرایی بایکوت این راهپیمایی است وفشار برای افشای دست های پشت پرده دخیل در این بایکوت رسانه ی است که هدف از چنین حرکتی چه می توان باشد "...

در حالی که باید پیام اربعین ،بعنوان پیام مقاومت ،ایثار و آزادی خواهی برای تمام جهانیان منعکس شود، اما رسانه های غربی حاضر به زدن مهر ننگ سانسور اطلاع رسانی بر پیشانی خودهستند تا از مهابت مردمی که یک صدا در مسیری واحد و بدور از حاشیه با هم حرکت می کنند پوشش خبری داده نشود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار