از هفته گذشته سازمان هواشناسی استان از ورود توده ای قوی بارشی به استان خبر داد و با صدور اطلاعیه های گوناگون دستگاههای متولی را به تدبیر در پیشگیری ویا کاهش خطرات ناشی از این بارشها فراخواند ،درحالیکه دراین اطلاعیه ها به پتانسیل قوی توده بارشی فوق و حوزه فعالیت این توده اشاره شده است، اما در برخی شهرستانهای استان نظیر " مهران " حتی فرماندار نیز در محل کار حضور ندارند.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 16 November 2018

تابناک ایلام::این موضوع بر کسی پوشیده نیست که شهر مرزی مهران به دلیل وضعیت توپوگرافی منحصر به فردی که داراست به هنگامه بارشها با حجمی از مشکلات مواجهه می شود ،این درحالیست که ضعف زیر ساختها باعث شده تا با هربارشی بخشی از زیر ساختهای شهری از کار افتاده ومشکلات ناشی از آن یقه شهروندان را بچسبد.

از ابتدای سال آبی جاری که بارندگی ها هم در وضعیت نرمالی قرار گرفته ،با هربارشی ،شهر مهران به شکل غافلگیرانه ای عرصه را بر شهروندان تنگ کرده است ،هربار نیز با هر باد وبورانی ،ارتباط تلفنی واینترنتی مردم قطع وخیابان ها مملو از سیل شده وبخشی ازمردم روستاها در حلقه سیلاب گرفتار شده اند .

درحالیکه همواره سازمان هواشناسی با پیش بینی های  دقیق خود از روزها قبل وقوع طوفان و بارندگی شدید را پیش بینی نموده و با صدور اطلاعیه های متعدد مردم ومسئولین را از پیامد بارش های سیل آسا آگاه ساخته اند ،ابتدایی ترین و دردسترس ترین کار برای فایق آمدن بر مشکلات ویا تدبیر راهکارهای پیشگیرانه ،حضور مدیران محلی در محل خدمت وتشکیل ستاد  بحران و ابلاغ راهکار به دستگاههای عضو است .

از هفته گذشته سازمان هواشناسی استان از ورود توده ای قوی بارشی به استان خبر داد و با صدور اطلاعیه های گوناگون دستگاههای متولی را به تدبیر در پیشگیری ویا کاهش خطرات ناشی از این بارشها فراخواند ،درحالیکه دراین اطلاعیه ها به پتانسیل قوی توده بارشی فوق و حوزه فعالیت این توده اشاره شده است، اما در  برخی شهرستانهای استان نظیر " مهران " حتی فرماندار نیز در محل کار حضور ندارند.

بارش شدید باران از روز گذشته جای جای استان را در نوردیده و مثل همیشه شهر مرزی مهران بامشکلات ناشی از بارشهای سیل آسای شب گذشته روبرو شده است ،وقوع سیل در چالاب و چنگوله جان مردم را به مخاطره انداخت واگر تلاشهای هلال احمر این شهرستان نبود، به طور قطع تعداد  12نفر از مردم این روستا جان خود را ازدست می دادند.

شب گذشته وقوع بارشهای سیل آسا مشکلات جدی برای مردم اسن شهر ایجاد کرده ،یکدستگاه اتوبوس با چهل زائر در ورودی این شهر واژگون شده است ،در حالیکه انتظار می رفت در چنین شرایطی فرماندار بعنوان رییس ستاد بحران شهرستان با تشکیل ستاد بحران بر امور نظارت داشته و با ایجاد هماهنگی دربین دستگاههای عضو از مشکلات ومصائب مردم بکاهد ،اما فرماندار شهرستان نزدیک به ده روز است که در پایتخت لنگر انداخته وبه دنبال دور زدن قانون بازنشستگی است .

در حالیکه نظام ملکشاهی در آستانه بازنشستگی قرار داشته واستانداری تهران (محل استخدام وی ) بازنشستگی ایشان را به استانداری ایلام ابلاغ نموده ،خبرهای واصله موید این موضوع  است که فرماندار بازنشسته به دنبال راهیست که با حذف بخشی از سوابق بیمه ای خود وبا دور زدن قانون ،بازنشستگی خود رابرای چندین ماه به تعویق اندازد .

این درحالیست که براساس قانون ،در غیاب فرماندار این معاون سیاسی وامنیتی است که باید مدیریت بحران شهرستان را بر عهده بگیرد ،اما بدنبال پایان ماموریت معاون سیاسی پیشین ،شهرستان مهران ماههاست فاقد معاون سیاسی است .

انتظار می رود استاندار محترم ایلام با ملحوظ داشتن در جه اهمیت شهرستان مهران ،با جدیت تمام به تعیین تکلیف فرماندار و تعیین معاون سیاسی این شهرستان مباردت ورزیده تا در چنین شرایطی شهرستان به این درجه اهمیت ،بی صاحب در حلقه مشکلات گرفتار نماند.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
کل استان بدون صاحب هستش اگردنبال حقیقت هستی
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
رقابت ها و مخالفت های نمایندگان حوزه شمالی استان با هم سبب نگارش این جور متن ها می شود.
وابستگی نظام ملکشاهی به دکتر امینی باعث مخالفت اطرافیان و حامیان دکتر میرزایی که سایت تابناک نیز از جمله حامیان دکتر میرزایی است باعث شده که تابناک هر چند وقت یکبار وابستگان به امینی را به باد انتقاد بگیرد.
اگر موضوع بازنشسگی نظام ملکشاهی صحت نداشته باشد آیا تابناک بتبت این گاف از خوانندگانش عذرخواهی خواهد کرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار