رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته استاندار کردستان که در پارک علم و فناوری اتفاقات خوبی افتاده است گفت: ما در پارک علم و فناوری شاهد اتفاق مثبتی در سال‌های اخیر نبوده‌ایم؛ فقدان یک اتفاق خوب در پارک علم و فناوری کردستان یک درد بزرگ است.
کد خبر: ۶۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 13 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، محسن بیگلری عصر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه معتقد است همواره نیمه پر لیوان را باید دید و از خدمات انجام شده تقدیر کرد و سپس متقاضی پر شدن نیمه خالی لیوان شد، اظهار کرد: علاقه داشتیم از زمان روی کار آمدن دولت آقای روحانی کارهای خوبی در استان در زمینه علم و فناوری انجام می‌شد تا امروز از آن کارها تقدیر می‌کردیم اما با وجود همه کارهایی که انجام شده دردهای بیشماری همچنان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علم و فناوری کاستی‌هایی وجود دارد و لازم می‌داند به برخی از آنها اشاره کند، گفت: شش سال قبل در همین تریبون و با حضور معاون اول رئیس جمهور موضوع بومی‌گزینی دانشگاه‌ها را مطرح کرده و از متضرر شدن فرزندان این استان به واسطه ظلمی که به آنها از طریق بومی‌گزینی می‌شود، داد سخن دادم اما تاکنون نتیجه از طرح مطالبات در این حوزه حاصل نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطب علمی ما در این استان دانشگاه کردستان است و این در حالی است که بسیاری از رشته‌های تحصیلی در این واحد علمی، کاربردی نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان کردستان به دلیل نداشتن تمکن مالی و رفتن به دیگر شهرها از تحصیل باز می‌مانند، گفت: این موضوع را هم با وزیر فعلی و هم وزیر قبلی در میان گذاشتیم اما تاکنون در عمل هیچ اتفاقی نیافتاده است.

بیگلری به وضعیت مدارس استان اشاره و با یادآوری طرح شدن موضوع وضعیت مدارس استان در رسانه‌های داخلی و خارجی به بهانه حادثه‌ای که چندی پیش برای یکی از کودکان کردستان در مدرسه روستای «گرماش» اتفاق افتاد، افزود: در کردستان از نظر مدرسه‌سازی وضع بسیار فجیعی داریم و حدود 40 درصد مدارس کردستان تخریبی هستند و از شما می‌خواهیم به عنوان یکی از اعضای ارشد قوه مجریه موضوع را به دولت منعکس کنید تا در این باره تدبیر جدی اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر نه تنها شاهد اتفاق مثبت جدیدی در دانشگاه کردستان نبوده‌ایم بلکه آمار و ارقام از تنزل درجه دانشگاه کردستان حکایت می‌کنند که این امر جای بسی تأسف است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون سقز از مصوبات سفر رئیس جمهور سابق بود، گفت: پس از پیگیری‌های فراوانی که انجام شد با این استدلال که نام آن در مقطع زمانی مصوب شدن، دانشکده کشاورزی بوده و حالا وزارت جهاد کشاورزی مجوز برای آن صادر نمی‌کند و باید نام آن تغییر کند و حالا که چندین سال است نام آن را تغییر داده‌ایم ولی هنوز خبری از راه‌اندازی آن نیست و اکنون شاهد هستیم که دانشکده فنی قروه هم به همان درد سقز مبتلا شده است.

وی افزود: اگر دانشکده‌های یاد شده در سقز و قروه راه‌اندازی شده بود درد کردستان در بحث بومی‌گزینی اندکی کمتر از حال حاضر بود.

بیگلری با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در کشور سیاسی شده است خاطر نشان کرد: رئیس جمهور سابق به ناحق در هر نقطه دورافتاده و کم‌جمعیتی یک دانشگاه پیام نور احداث کرد و در این دولت هم مقابله‌ای با دانشگاه پیام نور صورت گرفت و اکنون این دانشگاه متأسفانه به سوی نابودی می‌رود.

وی به موضوع دانشگاه آزاد هم اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دردهای بیشماری دارد؛ برای نمونه حساب کنید ببینید موضوع اخیر پذیرش برخی فرزندان این کشور در آن دانشگاه و بعد مسائلی که پیش آمد و همه از آن مطلع هستیم چه آسیبی به خانواده‌ها و فرزندان آنها وارد کرد؛ آیا امکان افسردگی آن افراد وجود ندارد؟ آیا ممکن نیست این افسردگی خدای ناکرده ریشه یک بیماری خطرناک شود؟ آیا این امکان وجود ندارد این مسئله عامل خودکشی شود؟

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: پذیرفته‌شدگانی که از تحصیل محروم شده‌اند یک بار دیگر انتخاب رشته کرده و حالا قرار است بار دیگر در آذرماه انتخاب رشته کنند و ما انتظار داریم شما به عنوان یکی از اعضای ارشد دولت برای حل مشکلات این افراد تلاش کنید.

وی با اشاره به سخنی از رئیس جمهور با این مضمون که هرجا می‌توانیم نشاط و امید را به جامعه بدون هیچ هزینه‌ای تزریق کنیم از انجام آن کار دریغ نکنیم، اظهار کرد: برای راه‌اندازی دانشکده پرستاری سقز چند سال قبل مجوز گرفتم که بعداً اعلام شد باید ساختمان هم برای دانشکده اختصاص داده شود که ساختمانی برای آن مهیا شد و بعد اعلام شد باید تجهیز شود و ما هم اعلام کردیم برای این کار خیری معرفی می‌کنیم ولی با این حال هنوز از طرف دولت کاری انجام نشده و به نظر می‌رسد اینجا یکی از آن محل‌هایی است که می‌توان با کمترین هزینه دولتی برای جوانان امید و نشاط ایجاد کرد.

بیگلری با اشاره به گفته استاندار کردستان که در پارک علم و فناوری اتفاقات خوبی افتاده است گفت: ما در پارک علم و فناوری کردستان شاهد اتفاق مثبتی در سال‌های اخیر نبوده‌ایم؛ پارک علم و فناوری استان در سقز مرکزی داشت که گویا اخیراً جمع‌آوری شده و حالا اثری از پارک علم و فناوری در دومین شهر بزرگ کردستان نمانده و قطعاً در شهرهای دیگر استان هم یا اقدامی نشده و یا اگر هم مراکزی بوده در آن شهرها هم جمع‌آوری شده است.

وی افزود: کردستان نخبگان فراوانی دارد ولی این افراد امروز یا افسرده شده‌اند یا به دیگر نقاط کشور پناه برده‌اند؛ یک بار به معاون اول رئیس جمهور عرض کردم فرزندان کردستان حاضر هستند با مدرک کارشناسی ارشد کارگر معادن استان شوند و این در حالی است که حتی در جایی مانند اقلیم کردستان عراق نخبگان ما را به عنوان هیئت علمی می‌پذیرند؛ کاری نکنیم که نخبگان از کشور خارج شوند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فقدان یک اتفاق خوب در پارک علم و فناوری کردستان یک درد بزرگ است و انتظار داریم یک تیم کارشناسی موارد را یک به یک پیگیری و بررسی کنند.

وی گفت: از دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مجوزی برای آموزشکده فنی و حرفه‌ای بانه اخذ شده که سه سال از عمر مجوز اخذ شده می‌گذرد؛ باطل شده، مجدداً مجوز داده شده و عنوان شده که باید خودتان تجهیز کنید؛ خیری آموزشکده را تجهیز کرده و در این شرایط، هر سال برای سال بعد وعده پذیرش دانشجو به ما می‌دهند که این امر مایه تأسف است.

بیگلری افزود: آرزوی ما این بود که در جلسات تنها از مسئولان تقدیر می‌کردیم ولی به عنوان وکیل مردم وظیفه دارم دردهای کردستان را بازگو کنم و امیدوار به حل مشکلات مطرح شده باشم.  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
وقتی یک نفر با خلق و خوی راننده اتوبوس میشه رئیس یک مرکز مهم علمی استان غیر ازاین توقعی نداریم ( با احترام به همه راننده انوبوس های زحمت کش که برخلاف مسئولین همیشه وظایفشون رو درست انجام میدن چون اولین اشتباه اخرین اشتباه )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
پیام نور یا پیام گور؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار