رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خبر داد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از فعالیت 69 پایگاه در طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 28 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مهین توکلی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به مدرسه نوعی غربالگری دانش‌آموزانی است که در سال تحصیلی جدید به کلاس اول می‌روند، اظهار کرد: از نهم خرداد ماه امسال نوبت‌دهی مدارس ابتدایی در خراسان رضوی آغاز شده است و فعالیت پایگاه‌های ارزیابی این طرح از 16 خرداد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 69 پایگاه معمولی شامل 23 پایگاه در مشهد و 46 پایگاه در شهرستان‌های خراسان رضوی فعال شدند، تصریح کرد: منظور از پایگاه‌های معمولی، ارزیابی اولیه دانش‌آموزان است و پنج پایگاه تخصصی که به صورت رایگان اقدام به معاینات مرحله دوم می‌کنند نیز فعال شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: وقتی دانش‌آموزی نیاز به مراحل بعدی سنجش سلامت داشته باشد از سوی پایگاه‌های معمولی به تخصصی معرفی می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه از 23 پایگاه ارزیابی معمولی در مشهد 21 مدرسه در نوبت صبح و دو مدرسه در نوبت عصر این طرح را انجام می‌دهند، بیان کرد: ساعت کار نوبت صبح 8 تا 12 ظهر و نوبت عصر 15 تا 19 است که دانش‌آموزان در چند بخش بینایی، شنوایی و گغتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی رفتاری، دهان و دندان و معاینات پزشکی با همکاری معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد و شهرستان‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اصل شناسنامه دانش‌آموز و اولیای وی، معرفی‌نامه عکس‌دار مرهون به مهر آموزشگاه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس به همراه 12 هزار تومان وجه نقد از جمله مدارکی است که دانش‌آموزان باید در هنگام مراجعه برای این طرح همراه خود داشته باشند.

توکلی گفت: برای افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند یا نمی‌توانند هزینه این طرح را بپردازند مجوز 10 درصد تخفیف و پنج درصد رایگان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار