تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هر گردشگر خارجی به طور میانگین حداقل یکهزار و 340 دلار در ایران هزینه می کند.
کد خبر: ۶۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 12 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد خیاطیان تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، تامین منابع ارزی و کمک به ارزآوری از مهمترین ویژگی های حضور گردشگران خارجی در ایران است.
وی افزود: تبلیغات در حوزه گردشگری ایران مغفول مانده است و برای رفع کاستی های این بخش باید به سمت و سوی تبلیغات هوشمند برویم.
خیاطیان تصریح کرد: معرفی شرایط و جاذبه های گردشگری ایران به کشورهای دنیا و به ویژه حاشیه خلیج فارس می تواند در جذب بیشتر گردشگران خارجی موثر باشد.
وی یادآور شد: واگذاری امور به بخش خصوصی در کیفی سازی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خارجی و داخلی تاثیر مستقیم دارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از طبیعت بکر و دست نخورده ای برخوردار بوده که این مهم در جذب بیشتر گردشگران اثرگذار است.
وی گفت: با توجه به علاقه خاص مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس به جاذبه های گردشگری بکر مانند طبیعت چهارمحال و بختیاری، باید این استان به آنان معرفی شود.
خیاطیان تاکید کرد: تقویت زیرساخت های روستایی از طوی متولیان امر در رونق جذب گردشگران خارجی و داخلی موثر است.
وی افزود: شناسایی نیازها و خلاء های قانونی برای رونق حوزه گردشگری با هدف تهیه لایحه های پیشنهادی به دولت در دستور کار ادارت باشد.
نیمه نخست امسال 6 میلیون مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شدند که از این تعداد 420 هزار نفر در این استان اقامت داشته اند.
در این مدت 3400 مسافر خارجی نیز وارد چهارمحال و بختیاری شدند و در مناطق مختلف این استان اسکان یافتند.
گردشگران ورودی به ایران در سال گذشته 5 میلیون و 200 هزار نفر بوده است.
چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری و 4700 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد 680 اثر ثبت ملی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار