عبداللهی در گفتگو با تابناک تبریزمطرح کرد:
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درباره آخرین وضعیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت:بنده یکی از طرفداران این طرح هستم. کلیات این طرح با قید یک فوریت در صحن مجلس تصویب شد و در کمیسیون نیز چکش کاری شد و هفته آینده در صحن جزئیات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۷۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 11 November 2018
جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس از زبان نماینده مردم اهر و هریس/جاده اهر- تبریز سریعترین پروژه اجرایی کشور/مجمع نمایندگان گزینه ای برای استانداری اعلام نکرده استبیت االله عبداللهی در گفتگو با تابناک تبریز، درباره معرفی استاندار جدید آذربایجان شرقی از سوی وزارت کشور گفت:تا به این لحظه گزینه قطعی برای استانداری مشخص نشده و برخی اسامی در حد گمانه زنی و پیشنهادی است.

نماینده مردم اهر و هریس در این باره اضافه کرد:در محفلی که 11 نفر از نمایندگان استان نیز حضور داشتند اسم اقای چیت چیان پیشنهاد شد و هیچ کس نیز درباره وی مخالفتی نکردند.اما در مجمع نمایندگان استان هنوز به طور رسمی شخصی معرفی نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت جاده اهر - تبریز نیز به خبرنگار تابناک تبریز گفت:قرار بود 31 کیلومتر از این جاده تا پایان مهر به بهره برداری برسد که کمبود قیر و آسفالت در ماههای گذشته موجب شد که 15 کیلومتر این جاده امروز به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد که عملیات اجرایی این پروژه به خوبی در حال اجراست و به اذعان معاون وزیر راه و شهرسازی سریعترین پروژه کشور از لحاط اجرایی است.

وی به پیگیری های خود برای جذب بودجه نیز اشاره کرد و گفت که اخیرا نامه ای به آقای رئیس جمهور نوشتم و وی نیز دستور پیگیری به سازمان برنامه و بودجه کشور جهت پرداخت 50 میلیارد تومان به بنیاد مسکن جهت اتمام این پروژه داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره آخرین وضعیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت:بنده یکی از طرفداران این طرح هستم. کلیات این طرح با قید یک فوریت در صحن مجلس تصویب شد و در کمیسیون نیز چکش کاری شد و هفته آینده در صحن جزئیات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از مزیت های این طرح گفت: بر اساس این طرح مجلس به‌سمتی خواهد رفت که موضع‌گیری‌ها، پیگیری‌ها و همچنین نظراتی که نمایندگان مطرح خواهند کرد کمتر باعث تفرقه بین شهرها و شهرستانهای مختلف شده و باعث وحدت و همگرایی مثبتی در استان‌ها خواهد شد.

بر اساس این طرح نماینده علاوه بر اینکه باید از طرف مردم شهرستان حوزه انتخابیه رأی بیاورد، باید تا حدودی هم مورد تأیید مردم حوزه انتخابیه استانی قرار گیرد.

وی درباره این طرح گفت:بر این اساس قرار است هر نامزدی که میخواهد به مجلس راه یابد 20 درصد رای منطقه خود را کسب و در استان نیز در رتبه های نخست باشد. این طرح موجب میشود که احزاب لیست بدهند و مورد پاسخگویی مردم نیز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار