رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 290 گونه پرنده در استان شناسایی شده که فقط 30 درصد آنان مقیم و بقیه مهاجر هستند.
کد خبر: ۶۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ 10 November 2018

امید یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرندگان مقیم استان همزمان با اواسط فصل بهار در این منطقه اقدام به جوجه آوری می کنند.
وی اضافه کرد: هر چند شرایط زیستی اغلب در استان برای پرندگان فراهم است در صورت بروز یخبندان و سرما در پاییز مهاجرت کرده و در ایام گرم و مساعد دوباره به استان باز می گردند. 
وی بیان کرد: مهاجرت پرندگان مقیم استان نیز حدود 30 تا 45 روز و به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و آفریقا است. 
رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: فلامینگو و انواع اردک سانان از جمله گونه های مقیم استان به شمار می روند.
یوسفی با اشاره به زندگی اردک سرسفید در آذربایجان غربی گفت: اردک سرسفید جزو گونه های در معرض انقراض است اما این استان مهمترین زیستگاه آن در کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به گونه های پرندگان اعم از مهاجر و بومی در استان افزود: مرغ آتشین، فلامینگو، انواع مرغابی ها، پلیکان، تنچه، قو، عروس غاز، غاز خاکستری، درنای طناز، درنای خاکستری، کاکائی صورتی، اردک سرسبز، آنقوت، کرکس، قرقی، عقاب طلایی، دلیجه، کبک معمولی، آوست، کاکائی نقره ای، جغد کوچک، کبوتر چاهی از پرندگان پارک ملی دریاچه ارومیه و سایر زیستگاه های استان هستند.
به گزارش ایرنا وجود تالاب‌های متعدد در آذربایجان غربی و تنوع زیستی موجود در این تالابها و اطراف آنها سبب شده این مظاهر زیبای خدادادی، در بسیاری از ایام سال، پذیرای انواع پرندگان باشند. 
بنا به اعلام حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در این استان 30 تالاب فصلی، دایمی، طبیعی و یا انسان ساخت با آب شور و شیرین وجود دارد که هم اکنون پذیرای بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار