کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هژمونی آمریکا امروز در جهان فروریخته گفت: طرفداران مذاکره با آمریکا سیاستمداران خوبی نیستند.
کد خبر: ۶۷۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 10 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از  مهر، آیت‌الله مصطفی علما اظهار داشت: هژمونی و هیمنه آمریکا در دنیا رو به افول بوده و بسیار ضعیف‌تر از ۴۰ سال پیش است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: با توجه به منویات معظم‌له جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که آمریکا در آن هیچ نقشی ندارد.

خطیب جمعه کرمانشاه، این موضوع را یک شکست بزرگ برای آمریکا دانست و گفت: آمریکا با تمام تلاش‌های بی‌وقفه‌اش در این ۴۰ ساله نتوانسته است حتی یک روزنه برای دخالت در ایران پیدا کند.

آیت‌الله علما بر لزوم پایبندی و تلاش مسئولان نظام برای فظ دستاوردهای این ۴۰ سال مقاومت ملت تاکید کرد و با انتقاد از طرفداران مذاکره با آمریکا تصریح این افراد با توجه تصریح کرد: آنها به بدقولی و بدعهدی های آمریکا توجهی نمی‌کنند اما بدانند که آمریکا امروز در برابر مردم ایران خاضع است.

وی به همچنین به فرمایشات دیگر رهبر معظم انقلاب در سالروز تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک سیلی محکم به تمام جنایات و نقش مخرب آمریکا علیه مردم ایران بود.

راهپیمایی اربعین قدرت و نفوذ ایران در منطقه را نشان داد

آیت‌الله علما در بخش دیگری از سخنانش به راهپیمایی ۲۰ میلیونی مردم در اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و افزود: تمام قدرت‌های جهان در مقابل این نیرو و حضور سردرگم هستند و آن را حرکتی حکومتی و برگرفته از قدرت و نفوذ ایران در خاورمیانه و جهان می‌دانند.

خطیب جمعه کرمانشاه با تقدیر از راهپیمایی عظیم مردم در ۱۳ آبان اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته همبستگی و حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی منجر به شکست آمریکا شده است.

وی همچنین به تلاش‌های چنده‌ دهه‌ای آمریکا برای به زانو درآوردن ایران اشاره کرد و بیان داشت: تحریم‌ها از برکات الهی برای ایران بوده است و ما در اسیه این تحریم‌ها به پیشرفت و بالندگی در عرصه‌های مختلف رسیده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه حضور ملت همیشه در صحنه در مراسمات را نشانگر اقتدار و نمایش وحدت دانست و بیان داشت: این حضور مقتدر آنها ستودنی است و باید قدردان این ملت فهیم بود.

دستاوردهای نظامی ایران نشانگر قدرت جهان اسلام است

آیت‌الله علما اشاره‌ای به مناسبت‌های هفته پیش رو داشت و گفت: در ۲۴ آبان ۵۸ و روز تصویب قانون اساسی، آمریکا تمام دارایی ایران را بلوکه کرد و تحریم‌ها علیه ما را آغاز کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از آمریکا همین پیشرفت‌های نظامی و دستاوردهای کشور در این راستاست، چرا که این دستاوردهای ما بیانگر قدرت اسلام است.

وی مناسبت جهانی روز ۱۹ آبان با عنوان علم در خدمت علم و توسعه را متذکر شد و با اشاره به ۲۴ آبان و روز کتابخوانی بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

آیت‌الله علما همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و یادآوری مناسبت لیلة‌المبیت گفت: حضرت علی(ع) که در این شب به جای پیامبر بزرگوار اسلام در بستر خفتند تا ایشان را از شبیخون دشمنان اسلام برهانند، خدمتی بزرگ به اسلام و مسلمین کردند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار