فرماندار ملایر با اشاره به اینکه باید بتوانیم قصد و نیات واقف را به درستی برای مردم تبیین کنیم تا مردم از این نیات آگاهی بیشتری داشته باشند، ملایر را به لحاظ وقفیات دارای پتانسیل‌های زیاد دانست و گفت: اگر از هر موضوع و فعالیتی به‌درستی و باتدبیر استفاده شود به طور قطع به یک فرصت و نقطه مثبت تبدیل می‌شود و گرنه همین امور می‌تواند یک نقطه تهدید محسوب شود.
کد خبر: ۶۷۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ 07 November 2018
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: اداره اوقاف امور خیریه ملایر وظیفه سنگینی در حفظ و صیانت از موقوفات دارد و باید تلاش کنند تا نیات واقف به صورت امینانه و به درستی اجرا شود.

به گزارش ایسنا، باب اله فتحی در دیدار با رئیس و معاونان اداره اوقاف و امور خیریه ملایر که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، افزود: شهرستان ملایر به لحاظ موقوفات و فعالیت‌هایی که در این زمینه دارد در سطح کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تأکیدات زیادی در رابطه با فرهنگ وقف‌شده است و مسلمانان در طول تاریخ اسلام وقفیات زیادی داشته‌اند، ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و علاقه‌ای که مردم ایران داشتند موقوفات مورد توجه بیشتری نیز قرار گرفت.

فتحی با اشاره به حجم بالای موقوفات در شهرستان ملایر، عنوان کرد: اداره اوقاف امور خیریه ملایر وظیفه سنگینی در حفظ و صیانت از موقوفات دارد و باید تلاش کنند تا نیات واقف به‌درستی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های خوب و مناسبی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه می‌شود در نهایت منجر به توسعه شهرستان شده و رضایت مردم را نیز به دنبال دارد.

فتحی با تقدیر از زحمات همه‌کسانی که در موکب حضرت فاطمه زهراء (س) ملایر فعالیت داشتند، بیان کرد: خدمات گسترده، متنوع و مناسب این موکب در استان و حتی در غرب کشور بی‌نظیر بود و در این زمینه اوقاف و امور خیریه کمک‌های خوبی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با بیان اینکه در دهه وقف در برنامه‌های بسیار متنوعی داریم، گفت: در سطح شهرستان ملایر موقوفات زیادی وجود دارد که نیات واقف برای این موقوفات در سه حوزه، درمان، آموزش و روضه‌خوانی گنجانده شده است.

پژمان جعفری افزود: در حوزه درمان کمک‌ها و فعالیت زیادی در بیمارستان امام حسین (ع) صورت پذیرفته که علاوه بر اینکه نیت واقف لحاظ شده باعث رضایت شهروندان نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دارو و درمان کمک‌های متنوعی به‌ویژه دارو‌های بیماران سرطانی شده است، یادآور شد: از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در موکب حضرت فاطمه زهرا (س) هزینه‌های زیادی صورت گرفت و شاهد حضور پر رنگ زائران را اقصی نقاط کشور در این موکب بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار