فرماندار چناران:
فرماندار چناران گفت: در دولت فرآیند ارتقاء هر نقطه جغرافیایی به سمت بالا متوقف شده است و بعد از انتخابات چنانچه بررسی كارشناسان نشان دهد كه این شهر دارای مولفه ها و شاخص های مناسب می باشد به این امر خواهند پرداخت.
کد خبر: ۶۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 28 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ندای چناران، محمد پرویزیان، فرماندار شهرستان چناران اظهار داشت: شهر جدید گلبهار در کنار کلان شهر مشهد با ۳ میلیون نفرجمعیت و ۸۰۰ الی ۷۵۰ هزار نفر حاشیه نشین احداث گردیده است که برای مدیریت این جمعیت با مطالعه وبررسی رژف کارشناسان، شهر گلبهار با عنوان سرریز شهرمشهد برای ۵۳۰ هزار نفر جمعیت طراحی شد.

وی ادامه داد: از مهمترین شاخص های احداث این شهر: اندیشیدن تدبیری جهت خانه دار شدن قشر فاقد منزل واحداث حدود ۴۳ هزار مسکن مهر بوده که جمعیت یک شهر وشهرستان است و تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است که با حمایت دولت حدود ۷ هزار مسکن دیگر تا پایان سال ۹۳ تحویل گردید و حدود ۷ هزار واحد دیگر تا پایان امسال واگذار خواهد شد.

وی افزود: مشکلاتی که در حوزه شرکت های تعاونی های مسکن مهر شاهد هستیم بدلیل عدم توان پرداخت نقدینگی اعضا و تورم بوده است که باعث کندی در اجرای پروژه ها شده است.

پرویزیان اظهار داشت : مسکن مهر بزرگترین پروژه در شهرستان و شهر گلبهار می باشد و احداث قطار شهری مشهد – گلبهار با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و در نظر گرفتن بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر گلبهار از محل اعتبارات ملی با پیگیری های نماینده محترم مردم شهرستان ، تعیین طرح مطالعات فاضلاب شهری در مرحله واگذاری به پیمانکار وایجاد تصفیه خانه فاضلاب جهت جمع آوری فاضلاب شهری که در مرحله تحویل به پیمانکارمی باشد.

نماینده دولت در شهرستان چناران اعلام کرد : در سال ۱۳۹۳ ، در گلبهار حدودا کیلومترخط انتقال آب اجرا و ۳ حلقه چاه ایجاد گردید و در سال ۹۴ نیز ۵/۶ کیلومتر خط انتقال آب در داخل مسکن مهر اجرا شد و همچنین برق رسانی به ۴-۳ حلقه چاه انجام و ۵/۷ کیلومتر شبکه داخلی در مسکن مهر احداث شده است.

وی بیان داشت : حدود ۵/۲ میلیارد ریال جهت آبفای شهری در سال ۱۳۹۳ هزینه گردیده است و همین مبلغ نیز در سال ۱۳۹۴ در نظر گرفته شده و از مجموع ۱۶۰ میلیار ریال اعتبار شهرستان ۶۹ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال در شهر گلبهار هزینه گردیده است و ۷۰% اعتبارات در سال گذشته جهت زیرساخت های فاضلاب ، برق آتش نشانی و افتتاح و بهره برداری مرکز بهداشت و پروژه حوزه علمیه و سالن ورزشی و قطار شهری تخصیص یافته که در سال ۱۳۹۴ ، با اعتبار۲۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال ۱۴ پروژه را اجرایی می کنیم که ۱۱۰ میلیون تومان جهت حوزه علمیه و مدارس غیر انتفاعی از محل تملک دارایی های استان و ۱۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز آتش نشانی و ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه برق هزینه گردیده است تا مشکلات برق در گلبهار از جمله عدم روشنایی معابر که بدلیل گستردگی و پراکندگی مسکن مهر می باشد برطرف شود.

فرماندار چناران در خصوص مشکلات حمل و نقل برون شهری در گلبهار بیان داشت: حمل و نقل برون شهری مهمترین وظیفه پایانه ها می باشد که در جلسات مکرر در استان و پیگیری های انجام شده مقر شد پایانه ها جهت رفع مشکلات گلبهار با حمایت شورای شهر و شهرداری به این قضیه ورود پیدا کنند و مشکلات اتوبوس ها سریعاً رفع گردد .

پرویزیان اظهارداشت : برخی ادارات خدمات رسان همچون آب ، برق ، گاز ، تلفن و … در این شهر مستقر گردیده اند که با پیگیری های صورت گرفته، نمایندگی دیگر ادارات نیز به مرور مستقر خواهند شد و در خصوص تأسیس شعبه بانک ملی با پیگیری مسئولین و امام جمعه محترم و شورای اسلامی شهر طی دیداری با آقای فدایی، مدیریت محترم امور شعب استان و قول مساعد وی بزودی شعبه بانک ملی نیز در شهر مستقر خواهد شد.

فرماندار چناران در خصوص سفر ۱۴ آبان سال ۹۳ استاندار خراسان رضوی به شهرستان گفت: مهمترین مصوبه این سفر در شهرستان راه اندازی کلانتری ۱۴ گلبهار، پلیس راهور گلبهار و پاسگاه بیزکی بود که با پیگیری شهرستان و حمایت های استاندار محترم در دهه فجر سال گذشته در سفر سردار امیری مقدم فرمانده محترم نیروی انتظامی استان و با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری محترم تحقق پیدا کرد و در چند هفته گذشته افتتاح شد.

وی در خصوص ارتقاء شهر گلبهار اعلام کرد : فرآیند ارتقاء هر نقطه جغرافیایی به سمت بالا در یک چارچوب قانونی صورت می گیرد و دولت ارتقاء هر نقطه را تا مرحله انتخابات در قالب طرح جامعیت تقسیمات کشوری متوقف نموده تا بعد از انتخابات بررسی گردد که این خواسته مردم در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی از طریق مسئولین پیگیری می گردد و چنانچه بررسی کارشناسان نشان دهد که این شهر دارای مولفه ها و شاخص های مناسب می باشد به این امر خواهند پرداخت .

پرویزیان افزود: در سالی که مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کردند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در اسفندماه پیش رو خواهیم داشت که امیدواریم همچون سال های قبل شاهد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم و فرمانداری و دولت در موضع بی طرف انتخابات را برگزار خواهند کرد و فرمانداری بعنوان مجری انتخابات وظیفه به گفته مقام معظم رهبری حفاظت از حق الناس مردم را دارند.

فرماندار چناران در خصوص ایجاد اقتصاد مقاومتی بیان داشت: دولت جهت ایجاد اقتصاد مقاومتی اقدام به برداشت موانع از تولید و حمایت از صادرات نموده و باید از کالای ایرانی حمایت نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار