ازسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اعلام شد؛
کد خبر: ۶۷۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 31 October 2018

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : در شش ماهه اول امسال 4 هزار و 298 نجاتگر(نفر روز) با حضور در 995 عملیات امدادی به بیش از 5 هزار حادثه دیده امداد رسانی کردند .

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : جمعیت هلال احمر استان در 16 شعبه هلال احمر استان ،14 پایگاه ثابت و 8 پست موقت جاده ای ، 4 پایگاه کوهستان ، 18 طرح ساحلی ویک پایگاه امداد هوایی و سه تیم واکنش سریع در مرکز استان همچنین با استقرار بالگرد در شش ماه گذشته به مسافرین و هموطنان خدمات امدادی ارایه کرد .
عضوشورای اداری استانداری گیلان اظهار داشت : بیش از یک هزار نفر از آسیب دید گان حوادث توسط امدادگران نجات یافته و 867 تن نیز توسط آمبولانسهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند .
این مقام مسوول با اشاره به اینکه بیشترین حادثه دیدگان عملیاتها از حوادث جاده ای بوده بیان داشت : طی عملیاتهای مذکور 149 سورتی پرواز توسط بالگرد هلال احمر گیلان صورت گرفت که 42 نفر از مصدومین نیز توسط بالگرد به منتقل شدند .

بیش از 3 میلیارد ریال کمک جمعیت هلال احمر با مشارکت داوطلبان استان به نیازمندان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان بااشاره به کمک ۳۰۰۰میلیارد ریال به طیف های نیازمند گفت : در شش ماهه اول امسال با مشارکت 2 هزار و 107 داوطلب و سازمانهای مردم نهاد ، جمعیت هلال احمر استان 3 میلیارد و800 میلیون ریال به نیازمندان و بیماران کمک کرد .
این مقام مسوول گفت : حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله طرح های ملی ( همای رحمت ، فرشتگان رحمت ، ارمغان مهر )و استانی و پروژه های انساندوستانه را با مشارکت خیرین و داوطلبان جهت کمک به نیازمندان و خانوارهای کم برخوردار اجرا می کند .
عضوشورای اداری استانداری افزود : در اجرای این طرح ها علاوه بر مشارکت خیرین و داوطلبان ، 30 موسسه خیریه و مردم نهاد (NGO ) نیز در جهت کمک به حفظ محیط زیست ، کمک دارویی و مالی به بیماران صعب العلاج ، خرید لوازم منزل برای نیازمندان ، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس ، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت های خاص ، جمع آوری کمک برای نیازمندان ، ایستگاه سلامت ، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان ، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان مشارکت داشتند .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر بیان داشت : هلال احمر استان دارای 8 هزار و 633عضو و داوطلب در چهار گروه مهارت ، حمایت ، مشارکت و هدایت در حوزه داوطلبان می باشد که به صورت داوطلبانه در یکی از گروهای مذکور با هلال احمر همکاری می کنند .
این مقام مسوول ضمن تاکید بر اینکه فعالیت های خیرخواهانه و بشر دوستانه باید در جامعه ترویج داده شود اظهار داشت: در حال حاضر 124 خانه هلال به منظور تحقق این هدف در سطح مراکز دهستانها ، محلات و شهرهای گیلان راه اندازی شده است .

ارایه آموزشهای تخصصی و عمومی به بیش از 15 هزار نفر توسط هلال احمر گیلان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان بااشاره به برگزاری کلاسهای اموزشی عمومی وتخصصی وافزایش اگاهی بخشی به شهروندان گفت : در شش ماهه اول امسال 15 هزار و 426 نفر آموزشهای تخصصی عمومی و نجات و همگانی و کمک های اولیه و مهارت های داوطلبی را توسط هلال احمر استان فراگرفتند .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر لزوم آموزش در سطوح مختلف گفت : آموزش یکی از اساسی ترین اهداف هلال احمر جهت ارتقای آمادگی و افزایش علم امدادی عمومی مردم جهت مقابله با حوادث و سوانح احتمالی می باشد .
این مقام مسوول افزود : در شش ماه گذشته 555 دوره عمومی و تخصصی برگزار شد که 517 دوره عمومی و همگانی شامل همگانی 8 ساعته عمومی و کمک های اولیه و مهارت داوطلبی 33 دوره تخصصی جهت نجاتگران ، امدادگران شامل آموزشهای تخصصی و عمومی امداد و نجات و باز آموزی و 5 دوره ضمن خدمت مدیران و کارکنان برگزار شد .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد : 13 هزار و 933 نفر آموزشهای عمومی و همگانی ، یک هزار و 30 نفراز نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر آموزشهای تخصصی و عمومی نجات و دوره های باز آموزی و 463 نفر در دوره های ضمن خدمت شرکت کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار