جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی عقده‌های خود را در همایش حرم تا حرم و در کنار آستان مقدس امامزادگان فارس گشودند.
کد خبر: ۶۷۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 30 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مردم شهرستان‌های فارس به عشق اربعین و با ندای لبیک یا حسین کیلومتر‌ها مسیر را به‌سوی امامزادگان پیمودند.

امامزادگان استان فارس که به‌عنوان قطب‌های فرهنگی، سوگواره بصیرت عاشورایی این استان را از ابتدای محرم به تصویر کشیده‌اند، امروز میزبان عاشقان اربعین بودند که از قافله دل جامانده‌اند.

مردم شهرستان فراشبند برای هفتمین سال، مسیر ۴۰ کیلومتری امامزاده سید جعفر (ع) فراشبند به سمت امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) آقام شهید را با عشق به اهل‌بیت پیاده طی کردند.

مردم شهرستان رستم مسیر ۳۵ کیلومتری مسجد جامع مصیری تا امامزاده سید حسن (ع) کوپن و عاشقان اقلیدی مسیر ۲۵ کیلومتری شهدای گمنام نظام‌آباد تا حرم امامزاده سید محمد (ع) کافتر اقلید به‌عنوان امامزاده شاخص شمال فارس را به عشق اربعین پیمودند.

در آباده مسیر ۲۲ کیلومتری مسجد نبی اکرم (ص) این شهر به سمت امامزادگان احمد و جعفر (ع) شهر بهمن با ده‌ها موکب مردمی میزبان عزاداران حسینی بود.

مردم شهرستان کازرون مسیر ۷ کیلومتری مسجد روستای حاجی‌آباد غوری تا امامزاده سید حسین (ع) روستای سید حسین را طی کردند.

برنامه همایش حرم تا حرم مردم شهرستان لامرد امروز از جوار شهدای گمنام لامرد آغاز شد و راهپیمایان بعد از طی مسیر ۴ کیلومتری به سمت امامزاده سید عیسی نورالدین (ع) این شهر حرکت و در این محل تجمع کردند.

در شهرستان سپیدان ۵ هزار عزادار حسینی با آغاز مسیر ۵ کیلومتری از حرم امامزاده میراحمد (ع) اردکان خود را به امامزاده سلطان نورالدین (ع) رساندند.

همایش ۴ هزارنفری حرم تا حرم مردم شهرستان قیر از ساعت ۷ و ۳۰ دقیه صبح با تجمع در میدان شهدا به سمت امامزاده سید تاج‌الدین محمد (ع) آغاز شد و ۱۵ موکب مردمی در مسیر‌های رفت‌وبرگشت پذیرایی از آنان را بر عهده داشتند.

مردم ممسنی مرثیه‌سرای اهل‌بیت در همایش پیاده‌روی حرم تا حرم از گلزار شهدای ممسنی به سمت آستان مقدس سید علاءالدین محمد (ع) پیاده روی کردند.

در شهرستان ارسنجان عزاداران مسیر امامزاده علی والی الله (ع) کوهنجان به سمت امامزاده عبدالله (ع) روستای کفر را طی کردند و در این محل در سوگ اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی پرداختند.

مسجد جامع شهرستان نی‌ریز هم امروز آغازگر حرکت عزاداران حسینی به سمت امامزاده حسن و حسین (ع) بود.

مردم ولایتمدار شهرستان مرودشت روز اربعین با تجمع در امامزاده بی‌بی دختران، همایش پیاده‌روی این روز را به مقصد امامزاده ابراهیم (ع) تخت جمشید آغاز کردند و در این آستان به سوگواری نشستند.

همایش پیاده‌روی حرم تا حرم برخی از شهرستان‌های فارس همچون بوانات، مهر و بوانات هم بنا بر رسم گذشتگان ۲۸ صفر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار