مسئول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان گفت: در یازده سالی که از تاسیس این موسسه خیریه می گذرد، 8200 کودک بیمار بی‌بضاعت توسط خیریه زنجیره امید رایگان درمان شدند.
کد خبر: ۶۷۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴ 27 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، فاطمه خدابخشی طی نشست خبری اظهار کرد: این خیریه 11 سال پیش تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در تهران است در رفسنجان حدود 8 سال است که فعالیت می‌کنیم و نماینده خیریه در جنوب‌شرق کشور هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت اصلی خیریه زنجیره امید درمان کودکان بی‌بضاعت زیر 18 سال است که بواسطه مسائل مختلف محیطی یا در بدو تولد دچار مشکل می شوند و کودکان هر چه در سنین پائین تر درمان شوند، درمان موفق تری خواهند داشت.

وی بیان کرد: با توجه به همکاری های پزشکی نزدیکی که با زنجیره امید فرانسه داریم این نهاد یک نهاد بین المللی محسوب می شود  در زمینه پزشکی توانسته به طب کودکان ایران کمک کرده است.

مسئول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان عنوان کرد: با همراهی خیّرین بزرگوار و تلاش خانم مرعشی مدیرعامل موسسه، کلنگ احداث اولین بیمارستان فوق تخصصی جراحی کودکان توسط موسسه خیریه زنجیره امید با حضور وزیر بهداشت در تهران به زمین زده شده است.

خدابخشی افزود: در زنجیره امید سعی شده فارغ از بروکراسی های اداری، روند معالجه کودکان را به تعویق نیندازیم و خانواده ها پس از مراجعه به بخش مددکاری، پس از دریافت اطلاعات آنها، همکاران ما در این بخش به محل زندگی آنها مراجعه و استعلام وضعیت آنها را می گیرد و وقتی متوجه شویم این خانواده از عهده مخارج درمان کودک خود برنمی آیند عضو زنجیره امید شده و تشکیل پرونده داده می شوند.

وی ادامه داد: در این بین اگر کودکی مشکل قلبی حاد داشته باشد در اسرع وقت برای او وقت ویزیت در تهران گرفته شده و وی به پایتخت اعزام می شود و سیر درمان او آغاز می شود.

به گفته وی بیماران دسته‌بندی شده کیس‌های پرخطر تحت درمان قرار می‌گیرند و بیمارانی که جراحی‌های پیچیده دارند پزشکانی از فرانسه حضور می‌یابند و توسط آن‌ها تحت عمل قرار می‌گیرند.

مسئول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان تأکید کرد: به بضاعت مالی پایین خانواده‌هایی که کودکان‌شان تحت درمان قرار می‌گیرند توجه نمی‌شود لذا بهترین درمان با خدمات ممکن برای آنها فراهم شده است و از بهترین و معروف‌ترین پزشکان ایرانی که بدون دریافت دستمزد کار درمان را انجام می‌دهند در این زمینه حضور دارند.

خدابخشی از عمل‌های پیچیده پیوند دست و پا، انحرافهای کمر برای کودکان یاد کرد و گفت: این عمل‌ها با موفقیت‌ در زنجیره امید انجام شده و دستگاههایی که برای عمل انحراف کمر لازم بوده در ایران وجود نداشته که ما بواسطه همکاری نزدیکی که با زنجیره امید فرانسه داشتیم توانستیم این دستگاه را وارد ایران کنیم.

وی بیان کرد: کودکان مظلوم هستند و خیریه زنجیره امید فارغ از رنگ، نژاد، دین و... برای درمان آن‌ها در سه موضوع یادشده گام برمی‌دارد.

مسئول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان خاطرنشان کرد: در یازده سال اخیر، 8 هزار و 200 کودک در سه شاخه قلب، ارتوپد و ترمیمی در ایران درمان شدند که بیشترین این کودکان از تهران و پس از آن هزار و 64 کودک هم از استان کرمان درمان شدند.

خدابخشی با اشاره به اینکه سه سال است که کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در رفسنجان راه‌اندازی شده افزود: با توجه به هزینه های سنگین گفتاردرمانی و کاردرمانی با هزینه های بسیار ناچیز، کاردرمانی موجب شده بچه‌هایی که حتی توان نشستن نداشتند در نشستن پیشرفت کنند و به سمت سلامت کامل پیش بروند.

وی عنوان کرد: برای خانواده‌هایی که برای درمان فرزندشان به تهران مراجعه می‌کنند خود مؤسسه اقامتگاه کودکان همراه با تغذیه در کلینیک فراهم کرده که مادر و کودک تا پایان سیر درمان راحت باشند و از نظر اسکان و تغذیه مشکلی نداشته باشند.

خدابخشی در ادامه از مراجعه هفتگی 30 نفر به کلینیک گفتاردرمانی و  کاردرمانی رفسنجان خبر داد و گفت: هر هفته حدود 50 جلسه گفتاردرمانی و کاردرمانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 17 کودک در زمینه ارتوپدی، 7 کودک در زمینه ترمیمی و 11 کودک در زمینه بیماری قلبی از رفسنجان تحت درمان قرار گرفتند.

مسئول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان در بخش دیگری از این نشست خبری به برپایی نمایشگاه عکس در هتل هیلان یاد کرد و افزود: این نمایشگاه تحت عنوان «حراج آثار هنری عکاسی به نفع کودکان بیمار خیریه زنجیره امید» طی روزهای 21 مهر تا 23 مهرماه جاری از ساعت 17 تا 21 دایر است و 100 درصد عواید آن برای درمان کودکان بیمار بی بضاعت صرف می‌شود.

خدابخشی در پایان متذکر شد: رسانه‌ها صدای ما و پل ارتباطی بین ما و مردم باشند که بدانند چنین مؤسسه‌ای هست و خانواده‌هایی که کودک بیمار دارند مراجعه کنند و کودک بیمار خود را نجات دهند و ما وظیفه خود می دانیم که این کودکان را درمان کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار