مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: 23 پایگاه امدادی ثابت و سیار ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی این استان و گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه مستقر شده و فعال هستند.
کد خبر: ۶۷۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 25 October 2018

علی خدادادی در مرز شلمچه اظهار داشت: هلال احمر با توجه به وظیفه خود در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و کمیته امداد و نجات ، مسئولیت خدمات امدادی به زائران را بر عهده دارد.

وی به استقرار بیش از یک هزار نفر امدادگر و عوامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در قالب طرح اربعین حسینی اشاره کرد و افزود:از 21 مهر سالجاری با برنامه ریزی انجام شده برنامه های آموزشی ، آمادگی جسمانی در دستور کار جمعیت هلال احمر خوزستان قرار گرفت تا نیروها آمادگی جسمانی لازم را برای خدمت رسانی به زائران را داشته باشند.

خدادادی گفت:در مسیر شلمچه و چذابه 15 پایگاه امدادی با تجهیزاتی چون موتورسیکلت آمبولانس و آمبولانس امدادی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی به استقرار 2 بالگرد جمعیت هلال احمر برای پشتیبانی نیروهای مستقر در مرز اشاره کرد و افزود: 2 قرارگاه در مرز شلمچه و چذابه با تجهیزات کامل مخابراتی ویدئو کنفراس برای برقراری ارتباط با نیروهای جمیعت هلال احمر مستقر در عراق و مرکز پیش بینی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی تاکنون به هشت هزار و 715 زائر خدمات درمانی سرپایی ارائه شده و 36 بیمار نیز از شلمچه و چذابه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی به آمادگی برپایی چهار اردوگاه امداد و نجات برای مواقع اضطراری به منظور اسکان زائران در مرزهای شلمچه و چذابه اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 408 زائر در مکان های پیش بینی شده اسکان یافتند.

خدادادی گفت:با توجه به وقوع گرد و خاک در مرزهای شلمچه و چذابه بیش از 10 هزار ماسک بین زائران توزیع شد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون 250 هزار زائر از مرز شلمچه عازم عراق شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار