رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: نهضت ملی حفظ قرآن کریم یکی دیگر از اقداماتی است که مورد توجه است و ۱۰ هزار دانش‌آموز و معلم قمی در این طرح شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 21 October 2018

به گزارش تابناک قم، علی یوسفی در دیدار معاونان مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای انجمن اولیاء و مربیان استان قم با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: امسال 255 هزار دانش‌آموز در مدارس استان قم مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته 13 هزار دانش‌آموز بیشتر شده است کسب رتبه‌های 4 و 5 برای دانش‌آموزان استان قم رقم خورده است که نشان دهنده استعداد این عزیزان است.

وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار نفر از فرهنگیان استان قم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و نسل آینده کشور در حال فعالیت هستند، افزود: در حوزه قرآن و امور پرورشی رتبه نخست کشوری برای استان قم است و همچنین رتبه نخست در زمینه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی با تلاش‌های مضاعف به دست آمده است.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در زمینه شورای انجمن اولیاء و مربیان از رویکرد صرفاً مالی که در ذهن اولیا است به رویکرد مشارکتی رفتیم و در زمینه بهره‌گیری از تخصص‌ها آموزش و پرورش پیش قدم است و 963 واحد آموزشی با 977 عضو اولیاء و مربیان فعالیت می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ادامه داد: 20 هزار بسته لوازم‌التحریر و لباس فرم به 30 هزار دانش‌آموز مستضعف قمی اهدا شد.

وی گفت: اولیاء و مربیان در زمینه فعالیت‌های مردمی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی مشارکت کردند و برای اینکه با فعالیت‌های مدنظر آشنا شوند بیش از هزار جلد کتاب در سطح مدارس استان توزیع شده است.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: با حضور 150 نفر از مدرسین آموزش خانواده بیش از هزار دوره آموزشی با شرکت 106 نفر از اولیاء در 6 جلسه برگزار شد، تربیت فرزندان و استحکام خانواده و توجه به نماز و فرایض دینی در این دوره‌ها آموزش داده شد.

یوسفی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که امسال رقم خورد شعار اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاسی از مکتب اهل بیت(ع) شعار نماز با عنوان "انی احب الصلاه" است که از ابتدای سال زنگ نماز در مدارس به صدا در می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: نهضت ملی حفظ قرآن کریم یکی دیگر از اقداماتی است که مورد توجه است و 10 هزار دانش‌آموز و معلم در این طرح شرکت می‌کنند و در سال جاری موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج کتاب مورد تاکید است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار