برخی روستاییان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در زلزله سه ماه پیش خانه‌هایشان ویران شده هنوز در چادر زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 20 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر، بزرگترین پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری سال گذشته در آخرین روز تیرماه سال جاری در ثلاث باباجانی اتفاق افتاد؛ زلزله‌ای که به ۴۳ روستا و یک شهر خسارت زد.

این روزها مردم زلزله‌زده در برخی روستاهای این مناطق هنوز در چادر زندگی می‌کنند و نتوانسته اند نسبت به شروع بازسازی منازل ویران شده خود اقدامی انجام دهند.

اهالی روستاهایی از جمله گردکان کوره و چم زرشک که در این زلزله خانه هایشان تخریب شده بعد از گذشت سه ماه و در سرمای شبانه مناطق صعب العبور زیر چادرها زندگی می کنند و خبری هم ظاهرا از اسکان موقت نیست.

صادق خدادادی فرماندار ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: این خانه ها به ویژه در چم زرشک بیتر ترک خورده و از نوع تعمیری هستند.

وی با بیان اینکه متولی تامین کانکس بنیاد مسکن است، افزود: با تمهیدات استاندار کرمانشاه قرار شد این واحدها هم از نو احداث شوند و از تسهیلات بازسازی در اختیار آنها قرار گیرد.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: همچنین کار شناسایی و ارزیابی واحدها به اتمام رسیده و با توجه به اینکه این روستا در حریم راه قرار گرفته در حال حاضر زمین جانمایی و به روستا الحاق شده است.

خدادادی بیان داشت: در حال حاضر مردم در این مناطق تسهیلات بازسازی را اخذ کرده و کار بازسازی را آغاز کرده اند.

 ساکنان این روستاها تازه در حال آواربرداری هستند و از بابت شروع فصل بارندگی و سرما و از اینکه باید زمستان امسال را در چادر سئری کنند به شدت نگران هستند.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار