مدیرکل آموزش و پرورش یزد تأکید کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که هویت پاشنه آشیل جامعه امروز است گفت: آموزش و پرورش باید یک نهاد اجتماعی برای تربیت دانش‌آموزان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۷۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 20 October 2018

عباسعلی دانافر در همایش اجرای طرح تدبیر با بیان این‌که باید هنرمندانه، دقیق و اثر بخش سند تحول را به صورت یک طرح ملموس قابل فهم و عینی برای اجرا شدن در مدارس آماده کنیم، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، مدرسه صرفا کارکرد آموزشی ندارد بلکه رسالت اصلی آن بستر سازی برای دستیابی دانش‌آموزان به توانایی‌هایی در ساحت‌های شش گانه است تا آنها را در همه زمینه‌ها رشد دهد و برای زندگی آماده کند .

وی افزود: اجرای برنامه تدبیر نیز تلاشی برای ارتقای مدیریت مدرسه درمسیر سند تحول بنیادین است و برنامه محوری، مشارکت پذیری و مشارکت جویی، نظارت و راهنمایی و ارزیابی مداوم و مستمر و ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در کلیه نظام‌ها را در بر می‌گیرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی در استان یزد گفت: پایه‌های اقتصادی، اجتماعی و پاشنه آشیل جامعه امروز بحث هویت است و این همایش نیز در راستای مهمترین رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود .

دانافر با اشاره به این‌که رسالت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان است،تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در جهت شکل گیری هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان فعالیت کند و دانش آموزان را با سیره اهل بیت (ع) آشنا نموده و مفاخر ملی و منطقه‌ای را به آنها معرفی نماید .

وی یکی دیگر از رویکردهای سند تحول را رویکرد فرهنگی تربیتی دانش آموزان بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش باید از یک نهاد آموزشی که دانش آموزان را تنها یک متخصص علمی تربیت می‌کند تغییر کند و در زمینه ساحت دینی و اعتقادی، اجتماعی، زیستی، سیاسی، عاطفی مورد توجه قرار دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این‌که نگرش خانواده‌ها به پیشرفت دانش‌آموزان نباید صرفا بحث علمی باشد، تصریح کرد: مبنا و هدف اصلی سند تحول بنیادین این است که باید یک تحول در نوع و نحوه فعالیت آموزش و پرورش در کشور ایجاد شود و از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد اجتماعی که دانش آموزان را بر پایه ساحت‌های شش گانه تربیت می‌کند تبدیل شود .

وی تاکید کرد : معلمان باید لذت یادگیری را به کلاس درس بیاورند و از دادن تکالیف بی هدف و وقت گیر به دانش آموزان اجتناب کنند و فرایند یادگیری را در دانش آموزان تقویت نمایند .

دانافر در پایان با اشاره به این‌که سازماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید بر اساس عدالت آموزشی صورت گرفته است، افزود: سعی شده تا مدارس دخترانه و مدارسی که در حاشیه شهر و روستا ها و مناطق دور افتاده قرار دارند نیز از امکانات مناسبی برخوردار باشند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار