فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: شناسایی، دستگیری و کشف در زمینه قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی در شش ماه اول امسال در استان سمنان نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 18 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: شناسایی، دستگیری و کشف در زمینه قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی در شش ماه اول امسال در استان سمنان نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافت. سرهنگ علیرضا ابوطالبی در حاشیه رزمايش مشترك نيروهاي حفاظتي منابع طبيعي و آبخیزداری شهرستان های دامغان ، شاهرود و اعضای شورای روستا و دهیاران روستاهای رشم، معلمان ،کوه زر و همچنین مناطق بیابانی چاه نو و چاه پلنگ از توابع شهرستان دامغان شب گذشته در مناطق جنوبی این شهرستان ها در جمع خبرنگاران افزود: در شش ماه نخست امسال بیش 12 تن چوب قاچاق کشف شد و در حدود 24 متخلف و سودجو در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: با افزایش گشت های حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در زمان حاضر روند قاچاق چوب درختچه تاغ روبه کاهش است.
وی تصریح کرد: جریمه نقدی و توقیف خودرو از جمله مجازات تعیین شده برای سودجویان است و در زمان حاضر افزایش جریمه آسیب رساندن به عرصه های طبیعی با همکاری مراجع قضایی به عنوان راهکار بازدارنده از تخلف در دستور کار این اداره کل قراردارد .
ابوطالبی اظهار داشت: کمک گرفتن از جوامع محلی و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی از رویکردهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری برای پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی است.
وی یادآور شد: بیشترین وسعت درختچه تاغ در حاشیه جنوبی شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود است و با توجه به وسعت تاغزارها در این مناطق برگزاری نشست با دهیاری ها و شوراهای روستاهای این مناطق در دست پیگیری است.
به گفته وی، با 32 روستای حاشیه تاغزارها تفاهم نامه همکاری به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی استان سمنان امضا شده است.
وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش آمادگی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در پیشگیری و مقابله با افراد سودجو و قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی و مرتعی رزمایش در منطقه های حاشیه کویر این استان برگزارخواهد شد.و هدف از اجرای این رزمایش مشترک شناسایی و بررسی راه های احتمالی حمل و خروج محصولات جنگلی به خصوص چوب تاغ و محصولات فرعی غیرمجاز این مناطق و شناسایی قاچاقچیان این محصولات می باشد .
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: کمبود اعتبار و کمبود نیروی انسانی با توجه به وسعت عرصه های منابع طبیعی استان سمنان حفاظت از عرصه های طبیعی را دشوار کرده است.
.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار