رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر :
بوشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: براساس آخرین رتبه بندی، این دانشگاه جزو 20 دانشگاه برتر وزارت علوم و 28 مرکز آموزش عالی کشور با احتساب دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.
کد خبر: ۶۶۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 15 October 2018

بوشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: براساس آخرین رتبه بندی، این دانشگاه جزو 20 دانشگاه برتر وزارت علوم و 28 مرکز آموزش عالی کشور با احتساب دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ عبدالمجید مصلح در جمع دانشجویان نو ورود دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: این دانشگاه با سرمایه گذاری بیشتر می تواند در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

 وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس بواسطه نام زیبا و غرور انگیزش باید در تراز بین المللی باشد که در این ارتباط تاکنون قدم های خوبی برداشته شده است.

مصلح ادامه داد: در این ارتباط در 6 ماه نخست امسال 20 پایان نامه مشترک بین المللی در دانشگاه خلیج فارس آغاز شده است.

وی افزود: امسال بیش از 2 هزار و 300 دانشجوی جدید جذب دانشگاه خلیج فارس شدند که در کنار این توسعه کمی، رشد کیفی آن بویژه باید در حوزه خوابگاه های دانشجویان نیز مورد توجه قرار گیرد.

مصلح اظهار داشت: اکنون مشکل کمبود زمین و آب شرب چالش اصلی برای توسعه دانشگاه خلیج فارس است که امیدواریم با نگاه مسئولان استان شاهدحل آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: دانشگاه محیط گفت ‌وگو و تضارب افکار است و باید به کمک یکدیگر فضای سالم و آزاد را برای طرح نظرها، نقدها و مطالبات جامعه دانشگاهی فراهم کنیم.

مصلح ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس باید با توسعه کارآفرینی، نوآوری و ایجاد ثروت از طریق دانش، در رشد ملی و منطقه‌ای نقش فعال داشته باشد که تحقق این مهم مستلزم حمایت مسئولان است.

وی ادامه داد: کارآفرینی از رویکردهای مهم دانشگاه خلیج فارس است که در این ارتباط کانون کارآفرینی در این دانشگاه شکل می‌ گیرد.

مصلح در ارتباط با پروژه های عمرانی دانشگاه خلیج فارس گفت: دانشکده‌های هنر و معماری، فنی و مهندسی و مجتمع فناوری از جمله پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه است.

وی یادآور شد: دانشکده هنر و معماری که در بافت تاریخی بوشهر مستقر است 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال تکمیل می‌شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشکده فنی و مهندسی نیز با روندی که در پیش است تا هشت ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پروژه برج علم و فناوری دانشگاه نیز با زیربنای سه هزار متر مربع تا 2 ماه آینده راه‌اندازی و شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر می‌شوند.

مصلح ادامه داد: در 2 سال گذشته شاهد تامین اعتبار مناسبی برای تکمیل زیرساخت های دانشگاه بودیم که با توجه به اهمیت دانشگاه انتظار است این رویه همچنان تداوم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار