معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی فعالیت 24 ساعته گمرک تمرچین را مورد تاکید قرار داد و گفت: تسهیل رفت و آمد ترانزیت و حل مشکل صادراتی هدف عمده این کار بوده و تیم بازرسی نیز بر این امر نظارت می کند.
کد خبر: ۶۶۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 14 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: تحقق این امر، مراودات تجاری استان را بهبود می بخشد.
وی ادامه داد: به حداقل رساندن مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان از اهداف دولت بوده و در این راستا نیز تعامل خوبی با قوه قضاییه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: کمیته های حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با همکاری قوه قضاییه استان تشکیل و بخشی از مشکلات بخش اقتصاد حل و فصل می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: حل مشکلات ناوگان حمل و نقل نیز از دیگر اولویت های دولت در استان است تا از ظرفیت های حمل و نقل این استان برای توسعه اقتنصادی استفاده شود.
وی افزود: نگاه انحصاری برخی مسوولان از عمده مشکلات کنونی کشور است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید این مساله را با جدیت پیگیر باشند.
وی اضافه کرد: اگر استفاده از تکنولوژی های مقابله با سرمازدگی بدون نگاه انحصاری مسوولان در آذربایجان غربی نیز در زمان مقرر استفاده می شد، ضرر بخش کشاورزی در سال جاری به حداقل ممکن می رسید. 
وی بیان کرد: همچنین باید مسوولان تلاش کنند که مطالبات کشاورزان به خصوص چغندرکاران را تا اسفند سال جاری پرداخت کنند.
رییس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه پیمان سپاری ارزی مشکل عمده فعالان بخش کشاورزی در آذربایجان غربی است، گفت: کشاورزی کار اصلی این استان است و اگر این مشکل در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار نگیرد بزرگترین ضربه به بخش کشاورزی وارد می شود.
حسن انتطار ادامه داد: صادر کنندگان به دلیل مشکلات ارزی و بلاتکلیفی بازار از هرگونه صادرات و واردات پرهیز کردند که حل این مشکل نیازمند توجه مسوولان است.
به گزارش ایرنا در این جلسه مصوب شد تا صادرکنندگان در صورت عدم دسترسی به ناوگان حمل و نقل داخلی از ناوگان حمل و نقل کشور ترکیه برای صادرت محصولات خود استفاده کنند.
در ادامه این جلسه نمایندگان تولیدکنندگان و سازمان های صنعت و معدن و تجارت و اتاق بازرگانی به بیان مشکلات و پیشنهادهای خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار