ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۲۱ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در سطح استان در فصل تابستان انجام شد.
کد خبر: ۶۶۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 14 October 2018

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:هدف از اجرای این طرح را جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد:در این طرح حدود ۳۰ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت (بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات اولیه، خدمات سلامت دهان و دندان و سایر) مورد سنجش و غربالگری شدند و معاینات پزشکی نیز توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام شد و پس از تایید، برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه کردند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: چنانچه دانش آموز پایه اول ابتدایی به دلایلی از انجام سنجش در فصل تابستان جا مانده باشند در طول سال تحصیلی و ترجیحا در فصل پاییز برای دریافت خدمات به پایگاه سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت که تحت پوشش آن هستند ارجاع داده می‌شود .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار