7.5 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد-گلستان بهره برداری شد
صبح روز گذشته با بهره برداری از 7.5 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد-گلستان در محدوده اسپاخو تا چمن بید یکی از مرگبارترین قطعات جاده مرگ که طی 3 سال گذشته 20 قربانی گرفت حذف شد.
کد خبر: ۶۶۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶ 14 October 2018

صبح روز گذشته با بهره برداری از 7.5 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد-گلستان در محدوده اسپاخو تا چمن بید یکی از مرگبارترین قطعات جاده مرگ که طی 3 سال گذشته 20 قربانی گرفت حذف شد.
به گزارش خبرنگار ما بالاخره پس از چندین بار بی نتیجه ماندن وعده های مسئولان برای بهره برداری از 7.5 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد- گلستان روز گذشته این وعده محقق شد تا 20 میلیون زائر امام هشتم(ع) از این پس بتوانند با خیال آسوده تری از این قطعه عبور کنند؛ قطعه ای که به دلیل اتصال و انفصال از قسمت های دو بانده باعث می شد رانندگان به ویژه در شب دچار اشتباه در ورود و خروج از جاده تک بانده به دو بانده شوند و حوادثی مرگبار همچون تصادف مسافران اردبیلی با یک کامیون در ابتدای امسال رخ دهد. با بهره برداری از این قطعه از چمن بید تا نزدیک روستای آرمادلو به جز محدوده روستای رباط به طور یک تکه 4 بانده شد.
همچنین با بهره برداری از این قطعه 67 کیلومتر از این محور 142 کیلومتری دو بانده شد. نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس هنگام بهره برداری از این قطعه هر چند سمت اجرایی ندارد اما از طولانی شدن این پروژه اظهار تأسف کرد و گفت: از مردم بابت طولانی شدن این پروژه خجالت می کشم.
«قربانی» همچنین با اشاره به رایزنی ها و پیگیری های نمایندگان استان درباره این پروژه افزود: «آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در دیداری که طی یک ماه اخیر داشتیم وعده داد اختصاص بودجه به این پروژه را پیگیری کند البته اگر در سمت خود باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: طولانی شدن این پروژه هم بر هزینه های دولت می افزاید و هم از سود پیمانکار این پروژه می کاهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز از جدیت استانداری برای پیگیری اختصاص اعتبارات به این محور خبر داد و گفت: در صورت تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار می توان این پروژه را طی 2 تا 3 سال آینده به طور کامل مورد بهره برداری قرار داد.
«رجب زاده» با اشاره به پایان عملیات زیرسازی در 10 کیلومتر دیگر از باند دوم این محور اظهار امیدواری کرد تا نیمه نخست سال آینده از این قطعه نیز بهره برداری شود.
وی خاطرنشان کرد: 40 درصد قربانیان جاده ای استان متعلق به این محور هستند و امیدواریم با بهره برداری از این قطعه و قطعات آماده شده تعداد جان باختگان این محور کاهش یابد. سرهنگ «حسین زاده» رئیس پلیس راه استان نیز قطعه بهره برداری شده را یکی از قطعات مهم این محور به لحاظ آمار بالای سوانح برشمرد و گفت: طی 3 سال گذشته 20 نفر در این محور به علت تصادفات رخ به رخ و همچنین مشکلات این قطعه جان شان را از دست دادند.
گزارش خبرنگار ما حاکی است؛ مطابق سفر رئیس جمهور به استان باید تا پایان سال گذشته پروژه این محور به پایان می رسید اما از سال گذشته تا امروز حدود 10 کیلومتر از این محور دو بانده شده و 60 کیلومتر آن پیشرفت بسیار اندکی داشته است و بخش زیادی از آن در مناطق کوهستانی و روستایی قرار دارد. پیمانکاران این طرح از قوچان تا بهشهر 110 میلیارد تومان طلب دارند که 70 میلیارد تومان آن مربوط به قطعات واقع شده در خراسان شمالی است.
بنا بر اظهارات پیمانکاران این محور طی امسال حتی یک ریال یا اوراق خزانه اسلامی به این پروژه تخصیص نیافته و اوراق توزیع شده در سال گذشته 45 درصد تنزل یافته است.
در حاشیه
در حاشیه مراسم بهره برداری از این قطعه 7.5 کیلومتری اهالی روستای باش کلاته با حضور در این مراسم از تعریف نشدن دور برگردان در این قطعه گلایه کردند.
یکی از اهالی خطاب به مسئولان حاضر گفت: اهالی روستای باش کلاته هم اکنون باید 9 کیلومتر رفت و 9 کیلومتر برگشت را برای تردد در روستای خود به دلیل نبود دور برگردان طی کنند و این موضوع علاوه بر طولانی شدن مسیر اهالی، هزینه های تردد را برای دانش آموزان بیشتر و تردد را برای ادوات کشاورزی دشوار می کند. «قربانی» نماینده مجلس و مسئولان دولتی پس از شنیدن صحبت های اهالی این روستا وعده دادند به نوبه خودشان این موضوع را پیگیری کنند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار