دووميداني قم در ماه‌هاي سپري شده از سال 1397 موفق به كسب 56 مدال از ميادين داخلي و بين‌المللي و همچنين كسب چند عنوان قهرماني تيمي دووميداني ايران شده اما همچنان در حسرت داشتن يك مكان اختصاصي است.
کد خبر: ۶۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ 14 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سال‌ 1397 برای دوومیدانی که یکی از 44 هیأت ورزشی فعال در استان قم است تا کنون بسیار پربار و موفق بوده است، به ویژه اینکه دوومیدانی با اعزام تاریخ‌ساز اولین و تنها ورزشکار و مربی به یکی از مهمترین رویدادهای برون‌مرزی سال 2018 یعنی المپیک جوانان جهان برای ورزش قم تاریخ‌ساز شده است.

دوومیدانی قم در جمع برترین‌های 5 قاره دنیا

هیأت دوومیدانی استان قم که در سال‌های اخیر به ویژه در سال جاری عملکرد بی‌نظیری از خود بر جای گذاشته، اکنون دو نماینده در بازی‌های المپیک جوانان دنیا دارد، رقابت‌هایی که با حضور استعدادهای ورزش جهان از پنج قاره به میزبانی کشور آرژانتین برگزار می‌شود.

تنها دوومیدانی‌کار قمی اعزامی به این رخداد مهم برون‌مرزی مهدی رضایی دونده رشته 100 متر است که عنوان نخستین ورزشکار تاریخ ورزش قم در المپیک جوانان جهان را یدک می‌کشد، ضمن اینکه علی رضایی رئیس هیأت دوومیدانی استان قم به عنوان نخستین مربی تاریخ ورزش قم در کسوت سرمربی و سرپرست تیم ملی ایران راهی این بازی‌ها در شهر بوینس آیرس آرژانتین شده است.

56 مدال رهاورد دوومیدانی‌کاران قم در سال 97

نگاهی گذرا به دستاوردهای مهم دوومیدانی قم در ماه‌های سپری شده از سال 1397 در نوع خود جالب توجه و جذاب است، زیرا از کسب 56 مدال میادین داخلی و برون‌مرزی خبر می‌دهد، در شرایطی که 52 مدال کسب شده نتیجه درخشش دوومیدانی‌کاران قم در مسابقات مختلف کشوری است.

همچنین چهار مدال دیگر حاصل اعزام دوومیدانی‌کاران قم به رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی سال جاری است که سه مدال آن توسط رضا ملک‌پور دونده رشته‌های 400 متر و 400 متر با مانع به دست آمده و دیگر مدال را مهدی رضایی با کسب نشان برنز مسابقات 2018 قهرمانی نوجوانان آسیا نصیب ورزش قم کرد.

قهرمانی دووومیدانی‌کاران قم در تمام رده‌های سنی کشور

در تشریح افتخارات و موفقیت‌های سال 1397 دوومیدانی قم باید به موفقیت قمی‌ها در کسب عنوان قهرمانی تمام رده‌های سنی مسابقات امسال اشاره کرد، اتفاقی که در تاریخ ورزش قم و کشور بی‌نظیر بوده زیرا استان قم بالاتر از کلانشهرهای پر از امکانات و منابع متنوع مالی توانست قهرمانی دوومیدانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را از آن خود کند و برترین استان ایران در این رشته لقب بگیرد.

کسب عنوان قهرمانی در مسابقات دوومیدانی مدارس متوسطه دوم کشور برای نخستین‌بار دیگر دستاورد مهم و شاخص دوومیدانی قم در نیمه نخست سال جاری است که سه قهرمانی قم در پیکارهای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را کامل کرد و شایستگی دوومیدانی قم را بیش از پیش به اثبات رساند.

اعزام دونده قمی به بازی‌های آسیایی 2018

انتخاب رضا ملک‌پور برای عضویت در ترکیب تیم اعزامی دوومیدانی کشورمان به مهمترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی 2018 در جاکارتا و پالمبانگ اندونزی دیگر رخداد مهم در دوومیدانی قم است که با رکوردشکنی ملک‌پور در دو 400 متر با مانع ایران شیرینی آن چند برابر شد.

مدال برنز آسیا در ویترین افتخارات دوومیدانی قم

مسابقات 2018 قهرمانی دوومیدانی رده سنی نوجوانان آسیا تیر ماه امسال در شرق قاره کهن به انجام رسید، مسابقاتی که تایلندی‌ها از آن میزبانی کردند و دوومیدانی قم با حضور علی رضایی به عنوان مربی تیم ملی توسط مهدی رضایی در رشته 100 متر موفق به کسب مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا شد که برای نخستین‌بار اتفاق افتاد.

کسب سهمیه دوومیدانی المپیک برای نخستین‌بار

مدالی که مهدی رضایی از مسابقات قهرمانی نوجوانان قاره کهن به ارمغان آورد یک موفقیت دیگر یعنی مجوز حضور در بازی‌های المپیک رده سنی جوانان جهان در کشور آرژانتین را نصیب ورزش قم کرد، دستاوردی که برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش قم رقم خورد.

در سال 1397 که برای دوومیدانی‌ قم تعداد زیادی از افتخارات برای اولین‌ بار رخ داد، علی رضایی رئیس هیأت دوومیدانی قم به عنوان سرمربی تیم‌ ملی اعزامی به المپیک جوانان جهان انتخاب شد، کسی که حالا تجربیات زیادی از مربیگری در میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی و المپیک دارد.

موفقیت مربیان دوومیدانی قم در دوره بین‌المللی

دوومیدانی قم در کنار فعالیت‌های متنوع خود در بخش‌های همگانی و قهرمانی که منجر به توسعه بیش از پیش این رشته و کسب مدال‌های متنوع شده، در قسمت آموزش نیز با اعزام دو نماینده به دوره مربیگری سطح یک بین‌المللی به نام‌های محمدرضا اسحاقی و علی‌اصغر ‌منفرد و موفقیت آنها در این دوره یک گام موثر و موفق دیگر برداشت.

اسحاقی: دوومیدانی هنوز یک مکان اختصاصی برای تمرین ندارد

دبیر هیأت دوومیدانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تمامی این افتخارات در حالی نصیب دوومیدانی قم شده که دوومیدانی به عنوان یکی از 44 هیأت ورزشی قم هنوز یک مکان اختصاصی برای تمرین ندارد، در شرایطی که تمامی هیات‌های فعال حداقل دارای یک مکان اختصاصی هستند اما هیاتی با این افتخارات بی‌نظیر هنوز فاقد یک مکان اختصاصی و حتی یک دفتر مناسب است!

محمدرضا اسحاقی تصریح کرد: حال در نظر بگیریم اگر این هیأت که توانسته با حداقل امکانات به چندین دستاورد مهم به عنوان اولین‌های تاریخ ورزش استان قم و کشور دست یابد، امکاناتی در حد فقط سایر هیأت‌های استانی داشت دوومیدانی قم مدعی سهمیه و مدال مسابقات جهانی و المپیک نمی‌شد؟

قمی‌ها چشم انتظار احداث سالن سرپوشیده و اختصاصی دوومیدانی

وی افزود: البته باید به این نکته مهم هم اشاره کرد که قرار بود توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم سالن سرپوشیده و اختصاصی دوومیدانی احداث شود که باید منتظر ماند و جواب این سوال مهم را از مدیر کل ورزش و جوانان پرسید، سالنی که نه تنها باعث تحول ورزش دوومیدانی در سطوح جهانی و المپیک خواهد شد بلکه زمینه تحول عظیم در ورزش بانوان قم در تمام رشته‌های ورزشی را فراهم می‌کند زیرا بانوان به واسطه موقعیت مذهبی استان قم و شرایط اقلیمی امکانات و فضای محدودی برای ورزش دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار