استاندار خوزستان عنوان کرد:
وی افزود: این مرکز با سرمایه‌گذاری حداقل ۳۰ میلیارد تومان و با مجهزترین دستگاههای دیالیز این امکان را فراهم کرده است که بیماران دیالیزی شهرستانهای اهواز، حمیدیه، کارون و باوی مطابق با استانداردها دیالیز شوند.
کد خبر: ۶۶۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 09 October 2018

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مرکز دیالیز اهواز که بعد از ظهر دوشنبه (۱۶ مهرماه) انجام شد، اظهار کرد: این مرکز دیالیز از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و قرار بود که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شود اما این کار امکان پذیر نشد بنابراین مقرر شد برای تشکر از زحمات خدمات بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز از این مرکز بازدید کنیم.

به گزارش"تابناک"  وی افزود: این مرکز با سرمایه‌گذاری حداقل ۳۰ میلیارد تومان و با مجهزترین دستگاههای دیالیز این امکان را فراهم کرده است که بیماران دیالیزی شهرستانهای اهواز، حمیدیه، کارون و باوی مطابق با استانداردها دیالیز شوند.

استاندار خوزستان گفت: قبل از افتتاح این مرکز بعضی بیماران برای دیالیز در صف های طولانی بودند و وقت زیادی در این نوبت صرف می شد که با افزوده شدن این مرکز شرایط خوبی برای بیماران فراهم شده است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر همه بیماران از امکانات مرکز دیالیز اهواز رضایت داشته‌اند که از زحمات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص ایجاد این مرکز تشکر می‌کنیم.

وی با تأکید بر لزوم گسترش مراکز درمانی برای ارایه خدمات بهتر گفت: این مجموعه موجب توازن می‌شود زیرا تقریباً در شرق اهواز مرکزی برای خدمات دهی به بیماران کمتر وجود دارد و برای بیماران دیالیزی نیز به طور کلی در این منطقه از شهر اهواز وجود نداشته است. چنین مراکزی این امکان را برای بیماران فراهم می‌کنند که به مراکز نزدیکتر به محل زندگیشان مراجعه کنند.

همچنین دکتر ایرج نظری در حاشیه بازدید از مرکز دیالیز اهواز اظهار کرد: خوزستان یکی از استانهایی است که تعداد بیماران دیالیز آن نسبت به جمعیت استانی بالا است. ماهانه حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر به تعداد بیماران دیالیزی خوزستان افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به ازای هر تخت دیالیز چهار نفر را می توان برای انجام دیالیز پوشش داد. طی سالهای گذشته متاسفانه اوضاع بخشهای دیالیز خوزستان برای ارائه خدمت هم از نظر تعداد تخت و هم از نظر شرایط فیزیکی مناسب نبود که تلاشهای زیادی انجام شد و ایجاد این مرکز نشان تلاشهایی است که انجام شده است.

نظری بیان کرد: طی سالهای گذشته در بعضی از بخش‌ها مجبور بودیم سه یا چهار شیفت خدمات دیالیز به بیماران ارائه دهیم که موجب کاهش کیفیت کار می شد اما در حال حاضر با استفاده از این ظرفیتها وضعیت بهتر شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با انجام یکی دو پروژه مانند مرکز دیالیز اهواز بتوانیم همه مشکلات بیماران دیالیزی در شهر اهواز را در آینده نزدیک مرتفع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار