رئیس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در برابر بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 20 October 2018

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در خصوص بیماری آنفلوآنزا اظهار کرد: معمولا از نیمه آبان تا اوایل آذرماه اپیدمی بیماری آنفلوآنزا آغاز می‌شود. آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی فوقانی و تحتانی است که می تواند در افراد گروه‌های پرخطر عوارض جدی برجای بگذارد و نباید این بیماری را دست کم گرفت.

وی افزود: این بیماری عوارض جدی مثل بیماری ذات‌الریه و سینوزیت را در پی دارد و حتی می‌تواند دستگاه قلبی و عروقی افراد گروه پرخطر را درگیر کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماری آنفلوآنزا با سرماخوردگی متفاوت است، و معمولا این بیماری به صورت ناگهانی شروع می‌شود. بدن درد، تب شدید، گلودرد، سرفه شدید، ضعف و بی‌حالی شدید، مشکلات گوارشی از جمله اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزا هستند و در صورتی که این علائم در گروه‌های پرخطر جدی گرفته نشود ممکن است حتی منجر به مرگ نیز شود.

سلمان زاده با تأکید بر لزوم واکسیناسیون افراد پرخطر در برابر بیماری آنفلوآنزا گفت: افراد بالای 60 سال، زنان باردار، کودکان زیر پنج سال، افرادی بیماری مزمن قلبی، ریوی، داخلی و کسانی که نقص ایمنی بدنی دارند، از جمله افراد گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند که باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار