دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طرح دوچرخه اشتراکی هنوز در سطح شهر تهران اجرایی نشده است.
کد خبر: ۶۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 08 October 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی کرونی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون حمل و نقل که به موضوع حمل و نقل پاک اختصاص داشت، گفت: ما اطلاعاتی از طرح دوچرخه اشتراکی خواسته بودیم زیرا اطلاعاتی در این زمینه نداشتیم. بر اساس تحقیقات و تجربه، طرح دوچرخه در تهران طرحی شکست خورده است اما معاونت حمل و نقل معتقد بود راهکار جدیدی در این زمینه دارد.

وی گفت: یک شرکت خصوصی به این معاونت پیشنهاد داده ۵ هزار دوچرخه بر اساس آخرین سیستم ها و تکنولوژی در سطح شهر تهران تردد کنند اما هنوز این موضوع در سطح شهر به دلیل مشکلاتی که وجود دارد اجرایی نشده است. بیمه سرنشین و بیمه دوچرخه و بیعانه ای که باید به میزان یک میلیون تومان در حساب فردی که دوچرخه را به امانت می گیرد، برخی از این مشکلات است که به نظر می آید این طرح را نیز با شکست مواجه کند.

کرونی با بیان اینکه طرح دوچرخه اشتراکی در حال حاضر به صورت پایلوت در یک محیط دانشگاهی اجرایی می شود، گفت: به نظر نمی آید نتایج این اجرای آزمایشی در دانشگاه قابل تسری در سطح شهر تهران باشد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهارداشت: دوچرخه هایی که در حال حاضر در خانه دوچرخه است، دوچرخه های قدیمی است و هنوز این دوچرخه ها در سطح شهر تهران مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در کمیسیون مطرح شد استفاده از موتورهای برقی، اتوبوس و تاکسی برقی بود که معاونت پیشنهاد خرید ۵ هزار موتور برقی و جایگزین کردن آن با موتورهای فعلی در برخی از این مجموعه های شهرداری را دارد که رئیس شورا با این طرح مخالفت کرد و گفت در این حوزه به دنبال طرح های کوچک نباید بود و اهداف بزرگتر را باید دنبال کرد.

وی افزود: در این راستا رئیس شورا پیشنهاد بسته های سرمایه گذاری در حوزه موتور برقی، اتوبوس برقی و واگن مترو را داد زیرا عمده ساخت خودرو، واگن مترو در داخل کشور انجام می شود. همچنین تاکید شد موضوع تفاهمنامه شهرداری با وزارت نفت در خصوص صرفه جویی در سوخت و کمک به حمل و نقل عمومی پیگیری شود.

کرونی تاکید کرد: برای اجرای این بسته سرمایه گذاری پیش بینی شد کارگروه مشترکی بین شورا و معاونت تشکیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار